• Sophiiaaz

Vill bli gravid igen efter missfall

Jag plussade för första gången i april och var så lycklig efter att vi försökt i nästan 1år ..men i början på juni fick jag missfall (skulle precis gå in i v12), det var vid ett toalettbesök som jag upptäckte. Det var som ägglossningsflytning plus blod. Hela världen vändes upp och ner. Jag kontaktade min barnmorska som försökte få mig på andra tankar och säga att det är vanligt med blödningar i början och att det inte alls behöver betyda att det är missfall. Fick tid på gyn för att göra ett VUL och där konstaterades det att jag fått missfall redan i v.7-8.. Fick cytotec för att hjälpa till att få ut allt.

Nu försöker vi igen men inget händer.. Hur lång tid har det tagit för er som fått missfall att bli gravida igen? Känns som man är så ensam, även fast jag vet att man inte är det.

Vill så gärna plussa igen! Längtan är så himla stor.

• Svar på tråden Vill bli gravid igen efter missfall
  • Pluviophile

Förstår dig så himla mycket!
    Jag fick mitt plus i början på maj och i vecka 11+4 (i slutet på juni) så började jag blöda. Fick tillslut komma in på vul och precis som för dig så hade fostret dött i vecka 8. Det har varit så mycket känslor och sorg sedan dess. 

Vi började försöka igen direkt efter och inväntar nu BIM på tredje försöket. Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens och har märkt nu att den varit väldigt oregelbunden sedan missfallet. Detta är första månaden då ÄL kom på samma dag som den brukade förr. Så jag hoppas på denna månaden. 

Känner du också en stress över att bli gravid igen? Att på något sätt allt ska bli bra igen bara du blir gravid? Vi hann planera så mycket på tolv veckor, så mycket drömmar om framtiden som kom upp. Samtidigt är jag orolig för om jag blir gravid igen. Kände lite att min kropp svek mig med ett dött foster inom sig i 4 veckor..

Du är inte ensam! Vill skicka massa pepp till dig Hjärta

• Sophiiaaz

Åh va tråkigt. Förstår precis!! Vi hann också planera såå himla mycket på dessa veckorna. Allt var så bra i stunden. Ja, jag ljuger om jag säger att jag inte känner en stress över att bli gravid igen. Jag blev så besviken nu när mensen kom igen igår..

Sen så ser man folk som är gravida och lägger ut på sociala medier att dem är så lyckliga. Det gör ju inte saken bättre direkt. Vill också vara en av dem!

Jag håller tummarna för er och hoppas att ni pussar denna månaden! ?? tack för peppande!!!

• Sophiiaaz
    Pluviophile skrev 2018-09-27 15:50:11 följande:

Förstår dig så himla mycket!

Jag fick mitt plus i början på maj och i vecka 11+4 (i slutet på juni) så började jag blöda. Fick tillslut komma in på vul och precis som för dig så hade fostret dött i vecka 8. Det har varit så mycket känslor och sorg sedan dess. 

Vi började försöka igen direkt efter och inväntar nu BIM på tredje försöket. Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens och har märkt nu att den varit väldigt oregelbunden sedan missfallet. Detta är första månaden då ÄL kom på samma dag som den brukade förr. Så jag hoppas på denna månaden. 

Känner du också en stress över att bli gravid igen? Att på något sätt allt ska bli bra igen bara du blir gravid? Vi hann planera så mycket på tolv veckor, så mycket drömmar om framtiden som kom upp. Samtidigt är jag orolig för om jag blir gravid igen. Kände lite att min kropp svek mig med ett dött foster inom sig i 4 veckor..

Du är inte ensam! Vill skicka massa pepp till dig

Åh va tråkigt. Förstår precis!! Vi hann också planera såå himla mycket på dessa veckorna. Allt var så bra i stunden. Ja, jag ljuger om jag säger att jag inte känner en stress över att bli gravid igen. Jag blev så besviken nu när mensen kom igen igår..

Sen så ser man folk som är gravida och lägger ut på sociala medier att dem är så lyckliga. Det gör ju inte saken bättre direkt. Vill också vara en av dem!

Jag håller tummarna för er och hoppas att ni pussar denna månaden! ?? tack för peppande!!!
  • Anonym (Direkt)

Vi plussade direkt efter första missfallet, hann inte ens få en mens mellan. Men den andra graviditeten slutade också i missfall. Nu i efterhand tänker jag att vi kanske hade lite väl bråttom att inte vänta in en mens.

Vi håller nu på försöka igen och jag hoppas på att vi får ett plus.

Beklagar ditt missfall, det är så jobbigt att gå runt och vara så glad och tänka på allt runt omkring för att sedan få en sådan käftsmäll.

• Pluviophile
    Sophiiaaz skrev 2018-09-27 16:00:22 följande:

Usch ja! De där jäkla ultraljudsbilderna som dyker upp i flödet. Blir som ett stick i hjärtat varje gång. Två av mina tjejkompisar är dessutom gravids och ska ha barn sammma månad som vi skulle haft :(

Håller tummarna för er med och hoppas att det snart är vår tur <3
  • Pluviophile
    Anonym (Direkt) skrev 2018-09-27 16:17:03 följande:

Vi plussade direkt efter första missfallet, hann inte ens få en mens mellan. Men den andra graviditeten slutade också i missfall. Nu i efterhand tänker jag att vi kanske hade lite väl bråttom att inte vänta in en mens.

Vi håller nu på försöka igen och jag hoppas på att vi får ett plus.

Beklagar ditt missfall, det är så jobbigt att gå runt och vara så glad och tänka på allt runt omkring för att sedan få en sådan käftsmäll.

Beklagar dina missfall. :( hur har du orkat med allt? Hoppas att ni får plus snart. <3
  • babytjejen

Fick missfall i april efter 3 år av försök...försöker men inget plus än. Bim nästa vecka...lyckas vi inte då ska jag försöka få en undersökning för att se om jag kanske är på väg in i klimakteriet...tycker mig märka små små tecken på det, svettas mer, lite oregelbundna cykler dom sista 2- 3 cyklerna. Har annars VÄLDIGT regelbunden cykel...

• Anonym (K)

Jag har fått två mf. Det första fick jag 2015 och då var jag i v 7. Det var ett långdraget mf och äl kom inte igång på ett tag. Blev iaf gravid fyra månader efter mf och det var andra äl. Den gången gick det bra.

Senaste mf fick jag i början av april i år och då var jag också i v 7. Den gången var mf över snabbt och endast 10 dagar efter jag började blöda hade jag första äl. Jag har haft äl varje cykel sedan dess och det har fortfarande inte tagit sig. Jag har bim om 8 dagar och då får vi se om det blir sjunde gången gillt.

Jag har varit gravid fyra gånger och det har tagit max tre försök att bli gravid de gångerna. Senaste gången var tom oplanerad så jag tycker det är väldigt frustrerande att det inte tar sig nu när vi verkligen vill! Det jobbigaste är tomheten jag känner som liksom lägger en grå dimma över allt i livet och som jag av erfarenhet vet inte kommer försvinna för än jag blir gravid igen och det går vägen.

• MammaPolly

Fick missfall för ca3 veckor sen och tror mig ha äl nu.

Troligtvis hann det nästan bara fästa innan det slutade utvecklas för att sedan stötas ut någon vecka senare....

Men jag kände det så tydligt! Hela kroppen hann börja förändras, men vi försöker ta nya tag och se framåt.

Det är inte lätt...

• Anonym (Direkt)
    Pluviophile skrev 2018-09-27 16:59:36 följande:

Beklagar dina missfall. :( hur har du orkat med allt? Hoppas att ni får plus snart. <3

Tack. Det första kunde jag skaka av mig då vi blev gravida så snabbt efter, men missfall 2 tog jäkligt hårt. Så vet inte om jag orkar med det egentligen. Hade jag varit smart hade jag sjukskrivt mig en vecka på en gång men istället så har jag varit deppig en längre tid och sitter här på FL och läser om missfall fortfarande. Jag hoppas också på plus!

Och jag hoppas ni plussar snart också! Din kropp kanske behövde en liten paus för att återhämta sig?
  • Anonym (7 månader)

Hej!

Fick missfall i augusti 2017 efter sex eller sju försök det året. Var i vecka 7 och hade ett ganska lätt mf eller vad man ska säga, blödde i två veckor eller något sådant. Gjorde ett halvhjärtat försök direkt men blev inte superledsen när mensen kom för det kändes som ett tecken på att kroppen var i fas igen. Sen försökte vi varje månad och det tog sig tillslut i mars 2018, alltså efter ytterligare sex eller sju försök.

Självklart kändes det orättvist och tog hårt på psyket i slutet, men jag förstod också efter ett tag att bara för att man fått mf betyder det inte att det går snabbare att bli gravid nästa gång.. Tyvärr!!

Förstår att detta inte är vad man vill läsa och det må låta hårt, det är verkligheten och naturen går inte alltid att styra...

Stort lycka till och hoppas ni får era plus snart!

• Anonym (U)

Hej!

Ser att tråden är relativ gammal. Hur har det gått för dig? Jag hade missfall för fyra veckor sen och känner igen mig väldigt mycket i det du skriver.

• Anonym (K)
    Anonym (U) skrev 2019-06-10 17:36:58 följande:

Hej!

Ser att tråden är relativ gammal. Hur har det gått för dig? Jag hade missfall för fyra veckor sen och känner igen mig väldigt mycket i det du skriver.

Jag är visserligen inte ts men skrev mina erfarenheter längre upp i tråden. Det blev inte sjunde gången gillt för mig men däremot åttonde. :) Nu är jag i vecka 36 och har bf om en månad. Lycka till alla som kämpar efter mf. Tillslut tar det sig!
  • Anonym (Upppåhästenigen)

Usch känner igen mig. Fick missfall för tre veckor sedan var då i vecka 15.

Har blött ganska mycket. Har fortfarande slemmiga blödningar men väntar på att cykeln ska komma igång.

Vill bara ha vårt efterlängtade barn.

När kommer mensen?

• Anonym (U)
    Anonym (Upppåhästenigen) skrev 2019-06-10 20:16:39 följande:

Usch känner igen mig. Fick missfall för tre veckor sedan var då i vecka 15.

Har blött ganska mycket. Har fortfarande slemmiga blödningar men väntar på att cykeln ska komma igång.

Vill bara ha vårt efterlängtade barn.

När kommer mensen?

Jag beklagar. Jag skrapades för fyra veckor sen efter konstaterat MA i vecka 12. Fostret dog i vecka 9+ Nu väntar jag på mensen för att kunna försöka igen. Jag vill, precis som du, så gärna igen.

Jag håller tummarna för dig!!
  • Anonym (U)
    Anonym (K) skrev 2019-06-10 18:07:14 följande:

Jag är visserligen inte ts men skrev mina erfarenheter längre upp i tråden. Det blev inte sjunde gången gillt för mig men däremot åttonde. :) Nu är jag i vecka 36 och har bf om en månad. Lycka till alla som kämpar efter mf. Tillslut tar det sig!

Grattis! Vad härligt att höra. Då finns det hopp
Svar på tråden Vill bli gravid igen efter missfall