• pandabus

Gravid eller inte !?!

Hej allihopa!

Nu är jag 6 dagar försenad i min mens och vet inte vad jag ska tro. Har haft väldigt ömmande bröst, mer än vanligt. Från igår tycker jag dock den ömmande känslan försvunnit. Utöver det inga symtom alls. Har alltid ont i magen så kan inte riktigt säga att det känns annorlunda på något sätt.. Visserligen lite trött men det är ju höst..

Tog ett test BIM+3, det var negativt. Tog ett test BIM+5, det var positivt. Tog ett test idag, BIM+6, det var negativt.. Alla test är tagna med morgonurin.

Vad tror ni!? Vad ska jag tro?

Kan det vara något slags missfall? Skengravid? MA? Utomlands? Bara kroppen som fått fnatt?

Skulle vara jätteglad om någon ville komma med förslag på vad det kan vara för fel! Haha..

• Svar på tråden Gravid eller inte !?!
  • Anonym (Ö)

Vad för test har du använt? Har du bild?

• pandabus

De som visat negativt är enkla stickor från testlagret. De som visat positivt är clear blue (heter de väl?)

• pandabus

Har tyvärr inga bilder på dom. Men fanns inget alls som tydde på något litet streck :/

• Anonym (A)

Om hcg är så lågt att vanliga test fortfarande visar negativt är du antingen inte så långt gången som du tror (äl hände senare än vad du tror) eller så tyder det på tidigt missfall.

• Anonym (Puff)

Ett positivt är alltid positivt sägs det....

Köp ett nytt clear blir och testa igen?

• Anonym (Ö)

clearblue visar alltid svaga streck så lita inte på dom.

• EpicNurse
    pandabus skrev 2018-09-28 12:58:26 följande:

De som visat negativt är enkla stickor från testlagret. De som visat positivt är clear blue (heter de väl?)

Dom från clearblue visar alltid svagt positivt, även när man inte är gravid. Så prova ett annat märke istället.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • pandabus

Det var ett sånt "digitaltest" där det stod gravid 1-2 veckor. Är inte de heller tillförlitliga?

• EpicNurse
    pandabus skrev 2018-09-28 15:16:08 följande:

Det var ett sånt "digitaltest" där det stod gravid 1-2 veckor. Är inte de heller tillförlitliga?

Jodå!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • pandabus
    EpicNurse skrev 2018-09-28 15:43:51 följande:

Jodå!

Okej. Det gjorde mig inte mindre förvirrad ;)
Svar på tråden Gravid eller inte !?!