Inlägg från: Anonym (Tråkigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tråkigt)

Missfallsrädlsa

Hej!

Beklagar vad du vart med om.

Men också ett stort grattis till det nya!

Det är svårt att inte stressa upp sig efter msn vart med om trauma. Men man får helt enkelt göra det bästa av situationen.

Vi förlorade en son i för tidig födsel. Han levde några veckor men somnade in pga infektion.

Vi blev gravida igen och graviditeten var rätt komplicerad med ofarliga (men psykiskt påfrestande) blödningar. Några veckor senare så kände jag inga regelbundna rörelser. Vi fock bekräftat att hon somnat in i min mage. Jag fick föda fram vår lilla änglaflicka.

Livet under tiden och efter har kantats av dödsfall inom familj och nära vänner. Min sambos moster fick cancerbesked och blev opererad. Min sambo blev påkörd när han skulle åka hem från jobbet men allt gick bra.

Nu är vi gravida igen och det ända jag tänker är att - oavsett vad jag gör, hur jag gör och när jag gör så kommer det ändå gå som det går.

Min första graviditet var jag aktiv och mådde bra. Tills jag födde honom för tidigt.

Vi fick veta efter det att jag har försvagad livmoderhals så under andra graviditeten så fick jag cerklage (man syr livmodertappen så man inte öppnar dig lika lätt). Så jag måste ändå ta der rätt lugnt men kan ta kortare promenader, åka hem till kompisar osv.

Trotts att jag tog det lugnt och undvek saker så gick det ändå som det gick. Prover visade blodproppar i moderkaka så nu får jag sprutor att ta varje dag.

Jag vet inte vad jag ska säga till dig som kan få dig att må bättre men som min psykolog sa till mig - i de allra flesta fall så går det bra. Och att chansa är så värt det!

Jag är inte orolig den första tiden utan min fasa och oro kommer efter v.20 då jag drabbas av blödningar osv.

Så de här gången tänker jag att det finns inte direkt nå mer jag kan göra för att allt ska gå vägen. Och jag kommer säkert bli galen under resans gång men så får det bli. Jag jag stort kontaktnät med läkare och psykolog, familj och vänner som störtar och finns.

Prata om din oro! Be din bm om psykolog och stäng inte inne alla dina tankar utan prata, beötta för dina nära och kära att du behöver dom .

Och hobby!! Skaffa hobby!! Jag kommer återigen bli sjukskriven med risk för stt föda för tidigt så redan i v.15 brukar jag bli opererad och sjukskriven. Och eftersom jag inte kan röra mig super mycket så har jag börjat baka, virka, göra slajm och läser om yoga om mindfullnes :)

Önskar dig stort lycka till

Svar på tråden Missfallsrädlsa