Anonym (Ellie) skrev 2018-10-03 07:27:28 följande:
Det är mycket möjligt att exet hänger sig kvar för att hon inte mår bra eller för att hon är ensam eller fortfarande älskar mannen. Kan ju också bara vara för att de känner varandra väldigt väl och hon kanske därför har honom som en av sina närmaste vänner- inte bara ett ex. När man levt länge tillsammans och gått igenom barnafödande och småbarnstid ihop brukar det göra att man kommer varandra väldigt nära.
Det kan ju avsolut bli för mycket, alla relationer är ju inte ömsesidiga. MEN det är ju inte ts sak att avgöra på egen hand utan mannen måste ju själv tycka och ta ställning till hur han vill att relationen ska vara. Det är även pojkvännens sak att säga till ex-frun om HAN tycker att det är ett problem.
Tycker hon (ts) att det är ett problem för henne, att hennes kille har en för tät relation median ex-fru så får hon ju prata med honom, sin kille, om det. Utifrån trådstarten så verkar ju inte direkt mannen tycka att det är ett problem utan det är ts som har problem med hur mannen hanterar sin och ex-fruns relation.
Hade min kille börjat tjafsa med mitt ex om hur ofta han hör av sig - eh nej naturligtvis inte. Hade han haft synpunkter skulle han naturligtvis ta det med mig- den han har en relation med.
Men även om jag håller med om att det är killens sak att prata med exet så var mitt inlägg mest för att belysa att det i exakt samma situation, fast det hade varit en ny pojkvän till exet som klagade, så hade svaren varit annorlunda.