• Anonym (Psss)

Är det orimligt att be en exfru ta hänsyn och smsa istället för att ringa om det inte är något brådskande kring barnen?

Möjligt att ett separerat par vill ha kontakt varje dag i frågor som rör barnen. Men vad har "vad glad att de har en bra kommunikation" att göra med att hon ringer flera ggr om dagen om trasiga tv apparater, hur man transporterar sig och internet att göra?

Exet är ju helt efterblivet och har kramat sig fast vid honom. Skulle bli GALEN om någon annan tjej ville ha hjälp av min kille med allt mellan himmel och jord hela tiden. Oavsett om det var någon tjejkompis eller nåt ex till honom. Och jag skulle bli galen om han ville hjälpa någon annan tjej hela tiden. Så detta borde HAN ha pratat med exet om.

• Anonym (Psss)

Exet utnyttjar ju killen i frågor som rör sådant man oftast frågar en partner. Detta är inga frågor som rör deras gemensamma barn.

Är nog bara dumpade bittra mammor som svarar i den här tråden av svaren att dömma.

Grejen är att dessa frågor/samtal skulle upphöra direkt om exet fick en ny kille. För då skulle hon fråga honom om dessa saker istället. Detta är beviset för att detta inte gäller normal kommunikation om barnen (för det som rör barnen skulle ju fortsätta trots en ny relation). Utan detta handlar bara om att hon klamrar sig fast.

• Anonym (Psss)

Man kan ju tänka tvärtom också på kul. Om exet fick en ny kille, vad skulle han tycka om att hon ringde till sin gamla pojkvän stup i kvarten och frågade om tv-apparater och internet? Han skulle nog inte bli så glad, han skulle föredra att själv bli tillfrågad om att få hjälpa till med dessa saker.

Och era svar här i tråden hade varit tvärtom då. Då hade ni tyckte det var konstigt. "Ja men gud så konstigt att hon ringer sin gamla kille och inte frågar dig istället". "Hon borde bara ringa om det som har med barnen att göra"

Men när det gäller bonusmammor, ja de ska minsann stå ut med alla sorters kontakter mellan killen och dess ex, då är all kontakt sund.

Obs, jag är varken bonusmamma eller en exfru

• Anonym (Psss)
    Anonym (Ellie) skrev 2018-10-03 07:27:28 följande:

Det är mycket möjligt att exet hänger sig kvar för att hon inte mår bra eller för att hon är ensam eller fortfarande älskar mannen. Kan ju också bara vara för att de känner varandra väldigt väl och hon kanske därför har honom som en av sina närmaste vänner- inte bara ett ex. När man levt länge tillsammans och gått igenom barnafödande och småbarnstid ihop brukar det göra att man kommer varandra väldigt nära.

Det kan ju avsolut bli för mycket, alla relationer är ju inte ömsesidiga. MEN det är ju inte ts sak att avgöra på egen hand utan mannen måste ju själv tycka och ta ställning till hur han vill att relationen ska vara. Det är även pojkvännens sak att säga till ex-frun om HAN tycker att det är ett problem.

Tycker hon (ts) att det är ett problem för henne, att hennes kille har en för tät relation median ex-fru så får hon ju prata med honom, sin kille, om det. Utifrån trådstarten så verkar ju inte direkt mannen tycka att det är ett problem utan det är ts som har problem med hur mannen hanterar sin och ex-fruns relation.

Hade min kille börjat tjafsa med mitt ex om hur ofta han hör av sig - eh nej naturligtvis inte. Hade han haft synpunkter skulle han naturligtvis ta det med mig- den han har en relation med.

Precis som jag skrev i mitt inlägg nr 24. Att HAN borde ha tagit det med exet.
  • Anonym (Psss)
    Anonym (Ellie) skrev 2018-10-03 07:27:28 följande:

Det är mycket möjligt att exet hänger sig kvar för att hon inte mår bra eller för att hon är ensam eller fortfarande älskar mannen. Kan ju också bara vara för att de känner varandra väldigt väl och hon kanske därför har honom som en av sina närmaste vänner- inte bara ett ex. När man levt länge tillsammans och gått igenom barnafödande och småbarnstid ihop brukar det göra att man kommer varandra väldigt nära.

Det kan ju avsolut bli för mycket, alla relationer är ju inte ömsesidiga. MEN det är ju inte ts sak att avgöra på egen hand utan mannen måste ju själv tycka och ta ställning till hur han vill att relationen ska vara. Det är även pojkvännens sak att säga till ex-frun om HAN tycker att det är ett problem.

Tycker hon (ts) att det är ett problem för henne, att hennes kille har en för tät relation median ex-fru så får hon ju prata med honom, sin kille, om det. Utifrån trådstarten så verkar ju inte direkt mannen tycka att det är ett problem utan det är ts som har problem med hur mannen hanterar sin och ex-fruns relation.

Hade min kille börjat tjafsa med mitt ex om hur ofta han hör av sig - eh nej naturligtvis inte. Hade han haft synpunkter skulle han naturligtvis ta det med mig- den han har en relation med.

Men även om jag håller med om att det är killens sak att prata med exet så var mitt inlägg mest för att belysa att det i exakt samma situation, fast det hade varit en ny pojkvän till exet som klagade, så hade svaren varit annorlunda.
  • Anonym (Psss)
    Anonym (Hannah) skrev 2018-10-03 11:26:54 följande:

Det är en sak mellan din pojkvän och hans ex.

Får ingen annan heller ringa till din pojkvän under era barnfria helger?

Släpp det, annars kommer du framstå som gnällig och svartsjuk.

// Mamma och bonusmamma

Tycker det är exet som framstår som klängig, efterbliven och gränslös.

Tycker man har all rätt att vara gnällig och svartsjuk om ens karl skulle hålla på och hjälpa massa andra fruntimmer med diverse saker. Så klart med undantag för kvinnor han har barn med i frågor som rör barnen.
  • Anonym (Psss)

Och lägg ner allt snack om att "åh är man bästa vänner så frågar man varandra om saker och hjälper varandra". Vill hellre att min kille är bästa vän med mig i så fall

Svar på tråden Är det orimligt att be en exfru ta hänsyn och smsa istället för att ringa om det inte är något brådskande kring barnen?