• Anonym (Anonym (Trådstartare))

Är det magsjuka eller något annat?

Så igår kväll åt jag upp en hel förpackning ?Werthers original sockerfritt? sen på kvällen mådde jag illa och magen bara lät och gjorde ont sen vid 00:10 så skulle jag gå på toa då var jag super lös i magen men vågade inte skita färdigt så set gick 5 minuter och jag sket nästan på mig sen mådde jag illa men kunde sova. Vaknade 06:30 och tänkte gå på toa då var jag lös igen men inte lika mycket sen har inget mer hänt magen låter knappt är lite gasig och mår illa men annars mår jag bra jag är då väldigt gasig fortfarande är det magsjuka jag har råkat ut för? Har extrem emotofobi så jag vill absolut inte spy och har en lillasyster som är väldigt liten så om hon skulle bli dålig då. Jag vill bara tillägga att jag lider av panikångest(över att spy) stress. Jag mår illa varje dag så jag vet inte jag fått magsjuka eller godiset. Tacksam för svar ????

• Svar på tråden Är det magsjuka eller något annat?
  • Anonym (Kim)

Sannolikt har du fått diarré av godiset som är sötat med isomalt och Acesulfam K som båda kan medföra diarré vidögt intag. Och du smällde ju i dig en hel påse. Jag brukar också drabbas av lös mage när jag ätit mycket av något som är sötat med sötningsmedel.

• EpicNurse

Med 99% säkerhet är det pga godiset.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Anonym (Trådstartare))

Tack så jävla mycket för svar! (Förlåt för språket) men jag höll på att dö av ångest och skulld och vi får väl hoppas att inget mer händer ????

Svar på tråden Är det magsjuka eller något annat?