• Anonym (Räddare än räddast)

Klåda i tandköttet?!? Tandvårdsrädd :-(

Har fått en väldig klåda i nederkäken. Nedanför de främre tänderna. Tandköttet har dessutom liksom krympt. Fast så har det varit en längre tid klådan har kommit nu senaste veckan.

Jag var stressad och borstade både fort och troligen hårt o vips så börja detta. Eller också bara en slump att det börja då. Nyligen varit rejält förkyld med heshet och hosta.

Jag borstar morgon och kväll. Använder tandtråd och mellanrumsborste ett par gånger i veckan. Var till tandläkaren för lite mer än ett år sedan. Har tid i slutet av oktober för undersökning igen.

Rejält tandläkarrädd. Trots att jag överlevt både tandutdragning och rotfyllning. Tror rädslan beror på min kräkfobi för det som är jobbigast är allt som ska vara i munnen och dessa jobbiga kväljningar jag får pga lättretad kräkreflex

Varför kliar tandköttet?

Någon som vet?

Borstar med corsodyl nu men bara en gång om dagen.

• Svar på tråden Klåda i tandköttet?!? Tandvårdsrädd :-(
    GGN skrev 2018-10-01 07:02:28 följande:

Var bor du TS?

Gävleborg
  • Meriall

Kan du fått ett litet sår i tandköttet? Tänk typ som ett papercut. De kliar ju hemskt.

Meriall skrev 2018-10-01 08:27:40 följande:

Kan du fått ett litet sår i tandköttet? Tänk typ som ett papercut. De kliar ju hemskt.

Nej. Det är liksom hela främre tandköttet som kliar och de liksom spänner. Blöder inget vid tandborstningen.

Ingen som sitter på något mirakulöst tips som kan få bort denna klåda?

Så orolig att det är tandlossning

• Anonym (Fråga tandläkare)
    Anonym (Räddare än räddast) skrev 2018-10-01 20:20:29 följande:

Ingen som sitter på något mirakulöst tips som kan få bort denna klåda?

Så orolig att det är tandlossning

Carabellis Kusp är tandläkare !!

Finns en annan tråd som kom igår eller i förrgår som heter - Ska tanden se ut såhär - eller nå snarlikt.

Skriv i den och besvara en av Carabellis Kusp så tandläkaren ser att du citerat kommentar så kanske han/hon kan svara och hjälpa till :)

Tror tråden finns inne i Känsliga Rummet så skrolla ner lite och kolla :)
Svar på tråden Klåda i tandköttet?!? Tandvårdsrädd :-(