• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Evi82
    EllieJo skrev 2018-11-10 18:27:26 följande:

Håller en tumme för dig :)

Tänkte testa med RFSU testa tidigt imorgon bitti :)
  • Pixma
    HejsanJenny skrev 2018-11-10 12:21:56 följande:

Var iväg och köpte ett dyrare test och...

Grattis!!! Vilken bim-dag plussade du?
  • EllieJo
    Evi82 skrev 2018-11-11 00:49:46 följande:

Tänkte testa med RFSU testa tidigt imorgon bitti :)

Spännande! Kikar in & ser hur det har gått sen :)
  • EliMil

Bim+3 idag och mensen kom... :(

Jag hoppar över till bim december tråden mer förvirrad än nånsin. Innan p-piller hade jag 28dagars cykel. Nu efter har det två gånger varit 32 o nu ännu mera då. Hur ska jag veta nä ja har ägglossning nu? Så frustrerande och tråkigt.

Lycka till alla andra och grattis till alla härliga plus :D

• SofieElise
    SofiaS95 skrev 2018-11-10 18:56:25 följande:

Oj vad många plussat! Grattis till er!

Här går dagarna så långsamt. ÄL +7 eller +8 idag och jag kunde inte hålla mig borta från det ända testet jag hade. Visade förstås negativt :(

Tycker att jag haft otroligt mycket stickningar nere i magen, både i sidorna och en bit under naveln. Men jag har inbillat mig tidigare så antagligen inget med graviditet att göra. Det ända jag ser som positivt nu är att tempen är högst vad den någonsin har varit under hela året som jag tempat... Är det någon som vet om tempen kan stiga ytterligare efter att ägget har fäst?

Som ni kanske märker söker jag desperat efter positiva tecken ;) Här är min tempkurva:

Hej, det stämmer att temperaturen kan gå upp ytterligare efter det att ägget fäst. Man kan även få spottings eller en implantationsdip (tempdipp). Men att man får något av det innebär ingen garanti för graviditet. Och man kan vara gravid utan något av det.

Jag är också på ÄL+7 lr +8, och min ser lite annorlunda ut än mina tidigare månader tycker jag.

• HejsanJenny

Tack!! Plussade på tre dagar efter bim.

Pixma skrev 2018-11-11 02:27:56 följande:

Grattis!!! Vilken bim-dag plussade du?

• Anonym (Nr 4)

Ni som testat tidigt vilket test har ni testat med ?

Jag är på cykeldag 25 nu av 30/33 dagar och tog ett cb snabb detektor och det syns ett svagt test som knappt syns ändå så är jätte osäker att det kan vara strecket som ska färgas som visar sig när jag kollar.

Har en magnetkameraundersökning jag ska göra på tisdag med kontrast och mycket lugnande och skumme behöva veta gärna innan dess men skulle behöva veta bästa testet som visar en tidig graviditet .

Inte orolig över mr eller lugnandet i så tidiga veckor är med kontrasten jag känner mig orolig över.

Ursäkta rörig fråga men hur många dagar innan bim har ni testat och fått svar samt med vilket test ?

• Johannamari

Bara jag som tycker att det är galet långt till BIM? 
    Räknar med att det är drygt en vecka kvar.. 

Och Grattis till alla plus. Så himla roligt med många plus i tråden. 

• JohannaLi
    EliMil skrev 2018-11-11 08:07:30 följande:

Bim+3 idag och mensen kom... :(

Jag hoppar över till bim december tråden mer förvirrad än nånsin. Innan p-piller hade jag 28dagars cykel. Nu efter har det två gånger varit 32 o nu ännu mera då. Hur ska jag veta nä ja har ägglossning nu? Så frustrerande och tråkigt.

Lycka till alla andra och grattis till alla härliga plus :D

Ursch vad tråkigt! Lider med dig! Jag hade samma förra månaden har bara vart sen med mensen en gång tidigare och förra månaden var jag fem dagar sen när mensen kom. Troligtvis hade min äl flyttats fram med fem dagar. Börjar misstänka att det är hjärnan som ställer till det. Denna månaden kom äl 14 dagar efter mensens första dag så den verkar vara tillbaka på normal igen.
  • Pixma
    HejsanJenny skrev 2018-11-11 08:46:55 följande:

Tack!! Plussade på tre dagar efter bim.

Åh, det ger ju mig lite extra hopp! Bim-1 idag och negativt test i morse. Vi väntar och ser...
Svar på tråden Vi som har BIM november 18