• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Anonym (Sara11)

Bim på tisdag. Inga symptom direkt förutom lite molande värk och små flytningar. Känns som det verkligen blev en bra månad så de borde finnas en chans. Men känns som man borde känna sig mer gravid isåfall 5 dagar innan bim.. så svårt :) håller tummarna för alla som väntar <3 hoppas vi plussar!

• Olivia1992

BIM på onsdag (bim-6)! haft molvärk sen i måndags dygnet runt verkligen, gasig/uppblåst mage (ser gravid ut när man slappnar av), är väldigt väldigt irreterad också. Gått på krigsstigen sen i tisdags både på jobbet och vardagen. Hoppas det är ett tecken!
    vågar inte testa ännu, man blir så himla besviken om det visar neg. :(

• Evi82
    Olivia1992 skrev 2018-11-15 13:00:20 följande:

BIM på onsdag (bim-6)! haft molvärk sen i måndags dygnet runt verkligen, gasig/uppblåst mage (ser gravid ut när man slappnar av), är väldigt väldigt irreterad också. Gått på krigsstigen sen i tisdags både på jobbet och vardagen. Hoppas det är ett tecken!

Jag testade på bim-6 du kan titta på mina bilder i gallerian.
  • Tiana

Jag hoppas jag hör hemma här... BIM +6 och inga besked åt nåt håll...

• Anonym (Otur)
    Olivia1992 skrev 2018-11-15 13:00:20 följande:

Exakt så kände ja förra månaden! Trodde verkligen ja va gravid. :(
  • Olivia1992
    Evi82 skrev 2018-11-15 13:27:42 följande:
    Jag testade på bim-6 du kan titta på mina bilder i gallerian.
    är det + och - (testet) du testat med och ditt test (BIM-6) blev positivt? :)
  • Olivia1992
    Anonym (Otur) skrev 2018-11-15 13:49:56 följande:
    Exakt så kände ja förra månaden! Trodde verkligen ja va gravid. :(
    jätte konstigt.. brukar liksom få mensvärk dagen innan eller samma dag som mens. men nu?? BIM-9.. konstigt. HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!!
  • Evi82
    Olivia1992 skrev 2018-11-15 14:37:35 följande:

är det + och - (testet) du testat med och ditt test (BIM-6) blev positivt? :)

Ja

• Skitfrustrerad

Tja.. har en fråga till er som varit/är gravida. Hur har era flytningar påverkats, om alls, innan ni plussade? Jag har BiM 21/11. I vanliga fall brukar min pms börja typ nu men jag känner absolut ingenting. Det enda jag reagerar på är att mina flytningar påminner om flytningarna jag brukar ha runt ägglossning, och så brukar det inte vara innan mens. De brukar vara tjockare och krämigare. Nu är de ganska tunna och ?slemmiga?. Jag vet när jag hade ägglossning för jag använde cb ägglossningstest och jag hade det precis då jag förväntade mig (6-7/11) så jag vet att jag inte gått vilse i min cykel.

Har dock inga förhoppningar. Vi fick bara till två försök den här månaden. Vi blev så sjukt osams mitt under ägglossningen att vi missade de två sista fertila dagarna.

Tycker bara det är knepigt med ingen pms och konstiga flytningar!

• Anonym (Sandra)
    tisse_tuss skrev 2018-11-15 10:12:54 följande:

Tack alla ni som kommenterade på min bild med test, ni hade rätt - idag visade cb digital POSITIVT! Jag är GRAVID! Efter 14 månaders försök! Men har haft två tidiga missfall innan dess i v. 5 och v. 6 så är totalt livrädd nu. Har inga symptom heller som jag haft de tidigare graviditeterna, inte ens ömma bröst som jag har varje månad oavsett gravid eller ej. Är det ett dåligt tecken att jag inte känner någonting?

Nej det är det inte! Många gör tidiga vul för att de mår för bra! Jag är en av dem. Jag har inte känt av min graviditet nånting förutom runt vecka 20, då smög sig foglossningen på. Nu är jag på bf+12 och mår piss men det är en annan sak Det är vanligare att man inte känner av nånting i början än tvärtom
Svar på tråden Vi som har BIM november 18