Hemligheten till ett långvarigt förhållande - FLYTTA ALDRIG IHOP! NEVER!!!!!!!
Anonym (Olik) skrev 2018-10-02 16:29:34 följande:
Om man har svårt/är ovillig att anpassa sig efter andra eller vägrar göra förändringar i sitt liv så ska man ju absolut inte bli sambos.Jag tror personligen att det är bäst att inte ha så bråttom med allt när man är ung, för det är då det går åt skogen. Jag har bott själv i större delen av livet så jag är ju en sån som enligt andra borde ha svårast att anpassa mig, men jag verkar ha lättare att anpassa mig till andra än vad de som alltid bott med någon har.
När jag bodde ensam (19-27) så fick jag höra allt j*kla gnäll från de som var sambo (bråk om pengar, mat, städning, ungar...) så när jag blev sambo så jag klart o tydligt från början att det är saker vi INTE kommer bråka om och det gjorde vi inte heller. Vi såg till att hitta en lösning till allt redan från början så var det liksom inga problem.
Men alla vi andra kan lugnt fortsätta vara sambo eller gifta, uppleva vardagen ihop, hjälpas åt, somna och vakna tillsammans och lösa problem tillsammans istället för att springa åt varsitt håll när det strular...