• Anonym (Hopplöst)

    Grannens nya röker hasch.

    Vad hade ni gjort?! Grannen under oss. Hennes kille som hon har träffat är en gammal missbrukare. Han röker nu hasch varje dag och de luktar i hela trappen och utanför huset. Min sambo har sagt till han två ggr att gå bort från huset när han röker hasch just för de stinker massor, kommer in via fönster/fläktar å alltid stinker trappen.. Nu för 2 dagar sen sa han till en 3dje gång bestämt att ska han röka de får han gå bort från tomten/huset. Idag när jag kom hem med min 4 månaders så står han vid huset å röker hasch igen. Han gömmer pipan bakom ryggen å skrattar. Han skiter ju fullstänigt i de. Stank hasch överallt och i trappan. Hatar att sonen ska behöva andas in de. Sambon är arg men han har sagt till 3 ggr nu. Ändå en vuxen man. Han kan ju inte tjata som en farsa. Vi funderar på att ringa hyrrsvärden?

  • Svar på tråden Grannens nya röker hasch.
  • Anonym (Ring)

    Om ni försökt prata med honom så många gånger så får ni ringa hyresvärden.

    Men jag tycker det låter konstigt attt det ska lukta så mycket. Jag och sambon röker hasch i pipa och vi vädrar när vi röker och det luktar ingenting. Grannarna har aldrig klagat.

    Däremot så kan det lukta rätt så när grannen röker gräs på balkongen men likväl så försvinner den lukten väldigt snabbt med vinden.

    Erat barn kommer inte ta skada av lukten men likväl så är det inte så trevligt kanske.

    Hade någon av våra grannar klagat på lukt så hade vi inte rökt inne men vi har som sagt aldrig fått klagomål heller då det inte luktar in till någon annan.

    Säg till er granne att ni kommer ringa hyresvärden om han inte slutar. Slutar han fortfarande inte så då är det bara att ringa.

  • klyban
    Anonym (Hopplöst) skrev 2018-10-02 16:55:04 följande:
    Vad hade ni gjort?! Grannen under oss. Hennes kille som hon har träffat är en gammal missbrukare. Han röker nu hasch varje dag och de luktar i hela trappen och utanför huset. Min sambo har sagt till han två ggr att gå bort från huset när han röker hasch just för de stinker massor, kommer in via fönster/fläktar å alltid stinker trappen.. Nu för 2 dagar sen sa han till en 3dje gång bestämt att ska han röka de får han gå bort från tomten/huset. Idag när jag kom hem med min 4 månaders så står han vid huset å röker hasch igen. Han gömmer pipan bakom ryggen å skrattar. Han skiter ju fullstänigt i de. Stank hasch överallt och i trappan. Hatar att sonen ska behöva andas in de. Sambon är arg men han har sagt till 3 ggr nu. Ändå en vuxen man. Han kan ju inte tjata som en farsa. Vi funderar på att ringa hyrrsvärden?

    Ska vi ta delen farligt, så har du inget alls och oroa dig över.

    Men lukten i sig, ja, den är ju inte så trevlig för andra att lukta på.
    Och röka så andra utsätts för lukten och såpass ofta som det verkar.
    Så är han en otrevlig person bara.
    När jag har rökat förr, så såg jag till att inte folk skulle behöva lukta på det.
    Och det är jävligt enkelt också.


     


    Försök ha en konversation, inte om vad du tror röken gör för barnen.
    Utan att ni tycker det luktar illa, och att ni vill han ska försöka göra nått åt detta.
    För flyttar man sig till ett hus som läcker så, så får man anpassa sig.


    hur många meter var det?
  • Anonym (mmm)

    Ta det via värden! Ni ska inte behöva stå och tjata. 

  • Anonym (-)

    Istället för att tramnsa runt med mannen så kontakta tjejen som bor där och gör det klart för henne att om det inte blir ett slut nu så kommer ni kontakta hyresvärden, det är hon som är ansvarig för dom som bor hemma hos henne då hon står på kontraktet.

    Att bli av med bostad och kanske få en polisanmälan på sig gör kanske att ni slipper det.

    Dom ska vara tacksamma för att ni försökt ta det med dom först, själv hade jag kontaktat hyresvärden på en gång.

    Skiter totalt i om folk vill droga bort sina liv eller umgås med folk som använder droger men om det går ut över andra då är det en annan sak.

  • Anonym (hårt mot hårt)

    Säg till en femte gång med tillägget, "skärper ni er inte så ringer vi hyresvärden". Sedan gör ni det.

    Eller så skiter ni i att förvarna och ringer hyresvärden direkt. Narkotika är dessutom olagligt.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (-) skrev 2018-10-02 17:28:33 följande:
    Istället för att tramnsa runt med mannen så kontakta tjejen som bor där och gör det klart för henne att om det inte blir ett slut nu så kommer ni kontakta hyresvärden, det är hon som är ansvarig för dom som bor hemma hos henne då hon står på kontraktet.

    Att bli av med bostad och kanske få en polisanmälan på sig gör kanske att ni slipper det.

    Dom ska vara tacksamma för att ni försökt ta det med dom först, själv hade jag kontaktat hyresvärden på en gång.

    Skiter totalt i om folk vill droga bort sina liv eller umgås med folk som använder droger men om det går ut över andra då är det en annan sak.
    Ja, prata med henne först.
  • klyban
    Anonym (-) skrev 2018-10-02 17:28:33 följande:
    Istället för att tramnsa runt med mannen så kontakta tjejen som bor där och gör det klart för henne att om det inte blir ett slut nu så kommer ni kontakta hyresvärden, det är hon som är ansvarig för dom som bor hemma hos henne då hon står på kontraktet.

    Att bli av med bostad och kanske få en polisanmälan på sig gör kanske att ni slipper det.

    Dom ska vara tacksamma för att ni försökt ta det med dom först, själv hade jag kontaktat hyresvärden på en gång.

    Skiter totalt i om folk vill droga bort sina liv eller umgås med folk som använder droger men om det går ut över andra då är det en annan sak.

    Polisanmälan lär inte ge mycket, för chansen de kommer är väldigt låg idag.
    Hyresvärden vad kan den göra?
    Det ska vara om regler redan finns och att hyresgästen skrivit på dessa.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Gumman lilla) skrev 2018-10-02 18:36:54 följande:
    Haschrök luktar ju gott !

    Inte speciellt, och absolut inte för andra och tvingas på det och in i husen.
    Och eftersom han röker pipa, så är väl risken att han blandat med tobak också, som gör det luktar än mer illa och sätter sig.


     


    Men sen när jag tänker på det, så har de faktiskt fått ur han ur huset och röka ute.
    Och kanske det räcker med en liten förmaning till så han kan gå par meter till, och kanske ifrån vinden.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Gumman lilla)
    klyban skrev 2018-10-02 18:42:50 följande:

    Inte speciellt, och absolut inte för andra och tvingas på det och in i husen.

    Och eftersom han röker pipa, så är väl risken att han blandat med tobak också, som gör det luktar än mer illa och sätter sig.

     

    Men sen när jag tänker på det, så har de faktiskt fått ur han ur huset och röka ute.

    Och kanske det räcker med en liten förmaning till så han kan gå par meter till, och kanske ifrån vinden.


    De bruna haschbitarna delas i smått och blandas med tobak för att rökas i pipa..luktar gott !
  • klyban
    Anonym (Gumman lilla) skrev 2018-10-02 19:57:10 följande:
    De bruna haschbitarna delas i smått och blandas med tobak för att rökas i pipa..luktar gott !
    Kanske för dig, inte för andra och uppenbart eller hur?
    hur många meter var det?
Svar på tråden Grannens nya röker hasch.