• Anonym (TS)

Han berättade för sina vänner att jag fått smisk

Min kille har ett gäng vänner/bröder som umgås mycket och ofta, ställer upp för varandra oavsett vad och vi ses ofta hemma hos oss eller hos någon av dem. Käkar middag mitt i veckan, spontanumgås osv. Jag tycker mycket om dem men det är väldigt typiska machomän med allt vad det innebär.

Jag och min kille jiddrar med varandra emellanåt som alla par men på senare tid har det blivit lite oftare vilket även hans vänner märkt av. Häromdagen (när vi var ensamma hemma givetvis) så resulterade ett tjafs i att han gav mig smisk. Han förvarnade innan att om jag fortsätter så kommer han att lägga mig över knät och så blev det. De två dagarna som följde har vi haft det bättre än någonsin, varit mer kärleksfulla och jag har känt att jag behövde bli lite 'satt på plats'. Inte det tråden i sig ska handla om utan det som sen hände ikväll.

Några av hans vänner var här när jag kom hem efter jobbet och vi småpratade lite medan jag packade upp matvaror i kylen. Min kille började fixa med maten och jag följde vännerna till hallen för att säga hejdå. Då säger den ena något i stil med "ska du äta stående ikväll kanske" och den andre "skönt att du och X är vänner igen, man brukar ju bli det när man inte ord:ar så mycket och tar till handling istället".

Jag blev sååå ställd och känner bara att hur kan min kille berätta för sina vänner? Vi umgås hela tiden och de har känt varandra sedan barnsben absolut, men just därför vill jag ju inte att de ska få bilden av mig som något annat än den självsäkra tjej jag är. Hur skulle ni göra i min situation?

• Svar på tråden Han berättade för sina vänner att jag fått smisk
  • Anonym (mmmm)

Så omoget! (inte bara att han berättade men också själva grejen. Ni tjafsar, han ska "sätta dig på plats"?) 

Men så har jag aldrig gillat "macho"typen som tror de är bättre, snyggare och starkare och ska använda muskelstyrka för att tukta sin parter. 

tycker du ska slå honom tillbaka, så du visar att ni är jämställda. 

• Anonym (TS)
    Anonym (mmmm) skrev 2018-10-02 21:53:32 följande:

Så omoget! (inte bara att han berättade men också själva grejen. Ni tjafsar, han ska "sätta dig på plats"?) 

Men så har jag aldrig gillat "macho"typen som tror de är bättre, snyggare och starkare och ska använda muskelstyrka för att tukta sin parter. 

tycker du ska slå honom tillbaka, så du visar att ni är jämställda. 

Nu har vi iofs en relation där jag mår bra av sånt emellanåt så du behöver inte oroa dig för att det inte fanns samtycke. Det är att han berättade det i förbifarten för sina vänner eftersom att han inte tycker att det är en big deal som är grejen.
  • Anonym (...)
    Anonym (TS) skrev 2018-10-02 21:45:58 följande:

Min kille har ett gäng vänner/bröder som umgås mycket och ofta, ställer upp för varandra oavsett vad och vi ses ofta hemma hos oss eller hos någon av dem. Käkar middag mitt i veckan, spontanumgås osv. Jag tycker mycket om dem men det är väldigt typiska machomän med allt vad det innebär.

Jag och min kille jiddrar med varandra emellanåt som alla par men på senare tid har det blivit lite oftare vilket även hans vänner märkt av. Häromdagen (när vi var ensamma hemma givetvis) så resulterade ett tjafs i att han gav mig smisk. Han förvarnade innan att om jag fortsätter så kommer han att lägga mig över knät och så blev det. De två dagarna som följde har vi haft det bättre än någonsin, varit mer kärleksfulla och jag har känt att jag behövde bli lite 'satt på plats'. Inte det tråden i sig ska handla om utan det som sen hände ikväll.

Några av hans vänner var här när jag kom hem efter jobbet och vi småpratade lite medan jag packade upp matvaror i kylen. Min kille började fixa med maten och jag följde vännerna till hallen för att säga hejdå. Då säger den ena något i stil med "ska du äta stående ikväll kanske" och den andre "skönt att du och X är vänner igen, man brukar ju bli det när man inte ord:ar så mycket och tar till handling istället".

Jag blev sååå ställd och känner bara att hur kan min kille berätta för sina vänner? Vi umgås hela tiden och de har känt varandra sedan barnsben absolut, men just därför vill jag ju inte att de ska få bilden av mig som något annat än den självsäkra tjej jag är. Hur skulle ni göra i min situation?

Du verkar skämmas över det dom hände men jag förstår inte riktigt kontexten. Skäms du över det som hände pga att det var en misshandelssituation eller vill du inte att de ska veta för att det var en sexuell aktivitet?
  • Anonym (TS)
    Anonym (...) skrev 2018-10-02 21:58:03 följande:
    Du verkar skämmas över det dom hände men jag förstår inte riktigt kontexten. Skäms du över det som hände pga att det var en misshandelssituation eller vill du inte att de ska veta för att det var en sexuell aktivitet?
    Jag skäms över att vännerna vet. Jag har fått smisk vid ett par tillfällen i vår relation (samtycke, ingen sexuell akt när det sker dock utan som bestraffning). 

Ber om ursäkt om det var otydligt!
  • Anonym (...)
    Anonym (TS) skrev 2018-10-02 22:00:34 följande:

Jag skäms över att vännerna vet. Jag har fått smisk vid ett par tillfällen i vår relation (samtycke, ingen sexuell akt när det sker dock utan som bestraffning). 

Ber om ursäkt om det var otydligt!

Varför skäms du över det?
  • Anonym (Lite salt)

Prata med din kille och förtydliga att han inte får berätta om intima detaljer om ert liv för sina vänner. Gör han det igen är det brist på respekt. Jag hade gjort slut.

Att du sedan vill bli satt på plats är en helt annan diskussion. Var är din självkänsla? Var är respekten för dig själv? Att din kille lägger dig över knät är inte bara misshandel, det är mycket värre, för han ser dig som ett litet barn och inte en likvärdig vuxen.

• Anonym (TS)
    Anonym (...) skrev 2018-10-02 22:03:25 följande:
    Varför skäms du över det?
    För att jag är självsäker, lite 'en av grabbarna', vi umgås mycket och jag vill inte riktigt att de ska veta att jag kan få smisk av min kille. Min kille tycker ju inte det utan att det är rätt naturligt och intygar att 'ingen av dem bryr sig' eller ser mig annorlunda. Det känns lite pinsamt. 
  • Tecum

Jag tycker att de tär mer bekymmersamt att du tycker att du behöver bli "satt på plats" handgripligen än att han berättar det för era vänner.

• Anonym (TS)
    Anonym (Lite salt) skrev 2018-10-02 22:05:45 följande:

Prata med din kille och förtydliga att han inte får berätta om intima detaljer om ert liv för sina vänner. Gör han det igen är det brist på respekt. Jag hade gjort slut.

Att du sedan vill bli satt på plats är en helt annan diskussion. Var är din självkänsla? Var är respekten för dig själv? Att din kille lägger dig över knät är inte bara misshandel, det är mycket värre, för han ser dig som ett litet barn och inte en likvärdig vuxen.

Jag har pratat med honom och han bad om ursäkt om det fick mig att känna mig utskämd men jag känner att han inte riktigt förstår vad jag menar. Han säger att 'ingen av dem bryr sig eller ser dig annorlunda bara för att det kom upp i ett samtal att du fått smisk'.

Som jag skrivit tidigare så finns samtycke och jag mår inte dåligt av att få smisk ibland och jag lider inte av dålig självkänsla.
  • Anonym (Olydig flicka)

Att tycka om och vilja få smisk på stjärten av sin partner är inget konstigt. Jag får det i massor och jag vill det.

Men jag hade aldrig velat att min kille berättade det, det är alldeles för intimt. Då känns det inte som man har rätta förtroendet. Fundera på det.

• Anonym (TS)
    Anonym (Olydig flicka) skrev 2018-10-02 22:11:53 följande:

Att tycka om och vilja få smisk på stjärten av sin partner är inget konstigt. Jag får det i massor och jag vill det.

Men jag hade aldrig velat att min kille berättade det, det är alldeles för intimt. Då känns det inte som man har rätta förtroendet. Fundera på det.

Han förstår liksom inte vad the big deal är, säger att han inte kommer att säga något om det igen men jag känner lite att de vet ju redan! Jag känner honom väl så jag förstår ju att han inte sa det av illvilja utan det hade kommit upp i ett samtal när vännerna frågade om våra tjafs vi haft under en tid.
  • v i r r a
    Anonym (TS) skrev 2018-10-02 22:23:04 följande:

Han förstår liksom inte vad the big deal är, säger att han inte kommer att säga något om det igen men jag känner lite att de vet ju redan! Jag känner honom väl så jag förstår ju att han inte sa det av illvilja utan det hade kommit upp i ett samtal när vännerna frågade om våra tjafs vi haft under en tid.

fråga hur han hade känt det om det varit ombytta roller?
  • Anonym (...)
    Anonym (TS) skrev 2018-10-02 22:09:00 följande:

För att jag är självsäker, lite 'en av grabbarna', vi umgås mycket och jag vill inte riktigt att de ska veta att jag kan få smisk av min kille. Min kille tycker ju inte det utan att det är rätt naturligt och intygar att 'ingen av dem bryr sig' eller ser mig annorlunda. Det känns lite pinsamt. 

Fast om du 1. Tycker att han behöver sätta dig på plats- i er relation och 2. skäms om någon får reda på det.

Så låter det snarare för att du skäms eftersom händelsen gör det helt uppenbart att du INTE är självsäker och INTE är en av grabbarna. Hade du stått för att handlingen så hade den inte påverkat din självbild negativt.
  • Anonym (...)
    Anonym (Olydig flicka) skrev 2018-10-02 22:11:53 följande:

Om det är en sexuell aktivitet eller lek så håller jag helt med- det är inte konstigt att man inte vill berätta det då.

Som ts beskriver det och svarar på en direkt fråga om det så handlar det dock inte om det.
  • Anonym (Vv)

Jag hade blivit topp tunnor rasande! Skulle aldrig tillåta att min kille delade med sig av intima detaljer till sina vänner. Vilken idiot.

• Anonym (.)

Be honom fara och flyga. Han skryter med era intima aktiviteter, så fult.

• Anonym (Miss Behavin’)

Fy vilket svin. Jag får smisk av man kille, både som straff och i samband med sex men allt sånt håller vi för oss själva. Om man inte är på klubb med likasinnade. Min kille skulle aldrig hänga ut mig på det sättet och jag hade nog dragit direkt om han gjort så mot mig.

• Anonym (A)
    Anonym (Lite salt) skrev 2018-10-02 22:05:45 följande:

Håller med
  • Anonym (Sandra)

Tycker också att det är sorgligt att du tycker att du behöver "bli satt på plats" handgripligen av din partner. Tråkigt att du känner så.

• Anonym (Olydig flicka)
    Anonym (Sandra) skrev 2018-10-03 16:23:44 följande:

Tycker också att det är sorgligt att du tycker att du behöver "bli satt på plats" handgripligen av din partner. Tråkigt att du känner så.

Det gör jag med men jag vill bli det och det fattar jag det som om att ts gör också. Vill vi det är det inget annat problem än om partnern berättar om det för andra mot vår vilja.
Svar på tråden Han berättade för sina vänner att jag fått smisk