Inlägg från: Tiina87 |Visa alla inlägg
  • Tiina87

Skitfult mode på sjukhuspersonal

Anonym (Detärintesnyggt) skrev 2018-10-03 14:37:28 följande:

Jag jobbar själv på sjukhuset och tvingas se det här konstant. De flesta har antingen gympaskor eller fula sandaler till.

Folk som knappt fyllt 20 köper stödstrumpor för att vara snygg inte för att dom behöver det. Om man nu verkligen har hjärtsvikt eller cirkulationsrubbningar så benen svullnar så funns det diskreta strumpor, hudfärgade. Inget man måste kavla upp byxbenen för att visa.

Jobbar man inom yrken där man går/står mycket, som ex vården, så är stödstrumpor bra att använda hur för att förebygga ev problem i framtiden.

Att man väljer färgglada är väl för att de hudfärgade är otroligt fula och så även de svarta.
  • Tiina87
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 10:18:30 följande:

Är vårdpersonal och reagerar här. Det är inte hygieniskt med uppkavlade byxor och göra strumpor öppna för baciller. Byter ni dessa varje dag/vid varje smittsam vårdhandling och tvättar i 60 så kan jag förstå! Inte annars.

Det ä vi normalt att byta strumpor varenda oavsett vad man har för strumpor. Dock skal aldrig stödstrumpor tvätta i maskin utan de ska sköljas upp varje kväll och hängas på tork
  • Tiina87
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 11:50:21 följande:

No no no.. 60 grader gäller, eller ha strumpor utanpå alternativt nerdragna byxben. Jag är sträng gällande detta!

Stödstrumpor ska ALDRIG någonsin tvättas i 60 grader. Spelar ingen roll vad du tycker och anser, de förstörs av 60 graders tvätt
  • Tiina87
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 13:40:00 följande:

Då är det inte anpassat för vårdpersonal, då är det ju patientens stödstrumpor du har.Även väst hoppas jag.

Stödstrumpor är stödstrumpor oavsett vem som använder dem.
  • Tiina87
    modsey skrev 2018-10-05 13:41:36 följande:

Väst? Jag har ingen väst? De stödstrumpor jag har står det mycket riktigt 60 graders tvätt på.

Då förlorar de funktionen
  • Tiina87
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 13:53:58 följande:

Får man inte.

Säger vem?
  • Tiina87
    Anonym (Detärintesnyggt) skrev 2018-10-05 13:58:28 följande:

Så gör man på äldreboende, men där har man knappast färgglada tramsstrumpor.

Tvätta i shampoo nästa gång. Mycket bättre än bara vatten.

Finns färgglada även där. Det handtvättas.
  • Tiina87
    Anonym (Detärintesnyggt) skrev 2018-10-05 15:56:02 följande:

Fortfarande så är det inte funktionen folk med färgglada tramsstrumpor är ute efter!!!!

Om man nu tvunget måste gå runt och blönda folk med färgglada knästrumpor så kan man åtmi stone hålla de ordentligt rena!

Nja, många använder dem just för funktionen.
    Anonym (Detärintesnyggt) skrev 2018-10-05 13:58:28 följande:

Så gör man på äldreboende, men där har man knappast färgglada tramsstrumpor.

Tvätta i shampoo nästa gång. Mycket bättre än bara vatten.

Stödstrumpor är ju fortfarande stödstrumpor
  • Tiina87
    Anonym (Josefin) skrev 2018-10-05 16:38:51 följande:

Gällande diskussionen uppvikta ärm-och beslut är att det kan samlas bakterier i uppvikta och därför ska man inte vika.

Strumpor under byxorna får man ju självklart ha och mig veterligen finns inga skrivna regler gällande vilka grader dessa ska tvättas i. Själv skulle jag aldrig tvätta mina arbetssockar i lägre gradantal än 60°.

Har aldrig förstått mig på fenomenet arbetssockor
  • Tiina87
    Anonym (Josefin) skrev 2018-10-05 16:46:44 följande:

Ja, fenomen och fenomen. Alltltså sockar som jag använt på arbetet syftar jag på här. Inga särskilda sockar utan samma sorts sockar jag även använder hemma men byter alltid när jag lämnar arbetet och kallar därför de sockar jag haft på jobbet för arbetssockar.

Säg mig, går du i bara (arbets)sockorna på jobbet?
  • Tiina87
    Anonym (Josefin) skrev 2018-10-05 16:55:29 följande:

Gör du dig dum? Självklart inte, jag har även skor.

Men personligen skulle jag aldrig gå hem men strumpor jag haft på arbetet bland flertalet multiresistenta bakterier och annat smaskigt.

Men du hade ju skor på?
Svar på tråden Skitfult mode på sjukhuspersonal