Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 08:53:41 följande:
Jag skrev till en tjej i min stad nu. Hon är ny på dejtingsidan. Hon läste, svarade inte. Jag ska aldrig mer skriva till nån tjej. Typiskt, näsan i vädret. De har väl 1000 andra killar på lut. Som är mycket snyggare, coolare. Hon tyckte väl jag var ful. Eller verkar tråkig.
Närå Det är såhär det är ofta, nätdejting. Jag tycker det är lite oförskämt att inte ens svara. Jag svarar alltid. Känner mig taskig annars. Men det är jag det. Folk är olika. Och en tjej som har den stilen är inget för mig ändå.
Antingen har hon inte hunnit svara än eller så skrev du inget tillräckligt intressant. Som tjej får man så mycket mejl att det är omöjligt att svara på alla, då skulle man få skriva dygnet runt. Jag brukar också läsa och svara senare, när jag har mer tid. Ibland får man ett surt mejl för att man inte svarat på en gång, då blir det definitivt inget svar. Män måste förstå bättre hur det ser ut från vår sida, och inte ta det så personligt. Det kanske är ett lyxproblem att få för mycket mejl, men det tar ju tid och energi, och det är omöjligt att svara på allt.