• Anonym (Blä)

Nätdejting. Är man ointressant?

Är så jävla trött på alla incels som spammar detta forum, så länge ni beskyller kvinnor för era tillkortakommanden och kallar oss för hycklare, kräsna och oattraktiva kommer ni aldrig att lyckas på dejtingfronten.

Tro mig, sånt lyser igenom lång väg!

• Anonym (Blä)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-04 22:16:04 följande:

Varför skall vi tro på dig? Unga kvinnor skaffar barn med de coola killarna sedan duger plötsligt de tråkiga killarna TrÅke & Co för "familjebildning". Sedan förväntas TrÅke hand om den coola killens barn?

Det där stämmer inte alls. De flesta kvinnor väljer trygga och stabila män som far till barnen.

Om du däremot har träffat på någon kvinna som har barn med en värsting, vad tvingar dig till att ha ett förhållande med henne och vad tvingar dig till att ta hand om hennes barn?

Du har väl inte en pistol riktad mot huvudet när du dejtar?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-04 22:53:45 följande:

Jag känner till flera sådana kvinnor. Rekordet är fyra barn med lika många pappor. Den senaste är Stig-Helmer reinkarnerad. Han är inte far till något av barnen...

Då får du nog se över din umgängeskrets....

Bara för att du dras till trash betyder det inte att alla kvinnor är trashiga.

Kaka söker maka?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Svårt det där) skrev 2018-10-05 06:59:41 följande:

En del kvinnor som har barn med en värsting, är den kvinnliga motsvarigheten till värstingar själva, dessa kan vara väldigt attraktiva och visar att de tycker om en på ett sätt som man inte är van vid att kvinnor visar uppskattning på, och man kan inte hantera det utan man faller som en kägla för ett bowlingklot.

Så det är inte en pistol mot huvudet som riktas, utan en vagina mot snoppen och man tappar omdömet.

Då kanske du ska jobba med ditt eget omdöme och sluta tänka med kuken istället för att beskylla normala kvinnor för dina tillkortakommanden.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Missuppfattad) skrev 2018-10-05 07:43:05 följande:

Ungefär som att då kan ju kvinnor sluta gnälla på vanliga män att de blir utsatta för övergrepp av idioter.

Hur ser man på en vanlig man om han är våldtäktsman eller inte?

Tips emottages tacksamt!
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Missuppfattad) skrev 2018-10-05 08:01:22 följande:

Hur ser man på en kvinna om hon är ett lockbete?

Vad är ett lockbete? Är det en kvinna som begår övergrepp på dig?

Eller är det en sån där som har barn med en värsting?

Du umgås ju inte med sådana skrev du ju tidigare, då kan du ju uppenbarligen identifiera dem?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Svårt det där) skrev 2018-10-06 14:45:00 följande:

Har du aldrig fallit pladask för fel sorts kille? Exakt samma sak fast omvänt kan hända för killar med.

Nej det har jag faktiskt inte. Och skulle jag göra det skulle jag inte skuldbelägga någon annan än mig själv för mitt dåliga omdöme. Hur kan det vara män i allmänhets fel om jag skulle dras till killar som är dåliga?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (eget omdöme) skrev 2018-10-06 17:39:53 följande:

Så du anser att vuxna kvinnor har ett eget omdöme och ett ansvar för vilka situationer de försätter sig i?

Jag anser att man har ett ansvar att inte skuldbelägga halva mänskligheten bara för att man inte lyckas på kärleksfronten.

Det gäller både kvinnor och män.

Det är vad den här tråden handlar om.

Jag tänker inte diskutera specifika situationer med dig då det är off topic.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (eget omdöme) skrev 2018-10-06 18:04:59 följande:
    Kvinnor får ju iallafall erbjudanden om att knulla utan att lyta ett finger vilket många män skulle vara mer än nöjda med. Vill kvinnor ha en relation får de dock också anstränga sig. Män får varken knulla eller relationer om de inte anstränger sig. 

Vad vill du ha sagt med dina kommentarer? Tror du att ditt och dina gelikars klagande på kvinnor kommer ge er mer sex och relationer?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (eget omdöme) skrev 2018-10-06 18:26:00 följande:
    Vad har du för förslag hur man skall aktivera alla passiva kvinnor?

När jag var aktiv på dejtingsajter skrev jag till de män jag tyckte var intressanta. Idag är jag gift med en av dem. Bara för att du inte får några mail betyder det inte att ingen annan man får. Inte heller betyder det att tjejer är passiva och väntar på killarnas initiativ. Det betyder bara att du inte är intressant för de kvinnor som är registrerade på den dejtingsida du använder.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (eget omdöme) skrev 2018-10-06 18:38:38 följande:
    Det vanliga personangreppet... Nu är jag gift som ett resultat av dejting så den bet inte på mig, nice try. Tror du att du är representativ för ALLA kvinnor på dejtingsajterna så kan jag tala om att män står för en förödande majoritet av de seriösa mejlen på dejtingsajterna. Inom dejting är  det fortfarande är den urgamla normen att mannen skall uppvakta som gäller för det är ju ett område där kvinnor gynnas av ojämlikheten. Det funkar ungefär som på uteställen där kvinnor (även minderåriga) alltid är välkomna för att dansa och användas som lockbete för att få dit männen som spenderar betydligt mer i baren än kvinnorna. Allt handlar om pengar...

Jahapp. Men om du är gift och nöjd med ditt liv så är ju mina åsikter oväsentliga, du verkar ju veta hur allt funkar trots att du är en av de som lyckats. Ha en härligt liv! Over and out.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Initiativ) skrev 2018-10-09 23:00:45 följande:

Hur tycker du att det känns när du skickar ett mejl som du lagt tid och omtanke på och inte får något svar? Det sitter en människa i andra änden som har känslor fast han råkar vara man.

Radera och anmäl idioterna som spammar skit. Jag raderade och anmälda alla erbjudanden från prostituerade. Vad mer kan man göra?

Men snälla du. När jag nätdejtade valde jag ut de killar som verkade intressanta och skrev till dem. Personliga, genomtänkta meddelanden, inga gruppspam!

Jag fick svar av kanske två av tio män. De som inte svarade ryckte jag på axlarna åt och tänkte att vi säkert inte passat ihop ändå.

Jag skulle aldrig drömma om att skuldbelägga de män som inte svarar, det är bara att acceptera att man inte passar alla.
  • Anonym (Blä)

Dessutom anser jag att det inte är mitt eller någon mans ansvar att svara på ett mail från en människa man inte är intresserad av, bara för att den personen lagt ner tid och omtanke på ett meddelande?

Jag hängde inte på dessa sidor för att vara artig och snäll och det tror jag inte någon man gör heller.

• Anonym (Blä)
    Anonym (Generationer) skrev 2018-10-10 07:23:45 följande:

Det låter som att du är yngre än mig. Vi som är 40+ uppfostrades att vara snälla och artiga. Du har ju en poäng i att har man inte ens vett att svara så är man förmodligen en lat ouppfostrad person som kan sitta och ruttna.

Wow hur läste du in det i mitt svar?

Jag tycker att det är slöseri med tid att sitta och chatta med män som jag inte är intresserad av, dessutom är de flesta män på dejtingsajter inte heller särskilt artiga och vänliga.

Jag är 44 år btw.
  • Anonym (Blä)
    KungOtto skrev 2018-10-10 08:15:37 följande:

Du låter som en egoistisk 90-talist och inte som en väluppfostrad mogen kvinna 40+.

Väluppfostrad?

Du menar en kvinna som ska bli smickrad över all sorts uppmärksamhet, även den som kommer från män som kräver svar och blir kränkta om det uteblir?

Nädu, sånt skit har jag växt ifrån.

Med din inställning till kvinnor kommer det bli svårt för dig att lyckas på dejtingmarknaden.

Själv är jag lyckligt gift med en man som jag träffade via nätdejting.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Spelregler) skrev 2018-10-10 08:47:07 följande:
    "Väluppfostrad?"
    Dina inlägg ger ett bitchigt och ouppfostrat intryck. Jag är snäll och artig mot de som är snälla och trevliga mot mig. men är de otrevliga så kastar jag inte pärlor för svin.
    "Du menar en kvinna som ska bli smickrad över all sorts uppmärksamhet, även den som kommer från män som kräver svar och blir kränkta om det uteblir?"
    Självklart är det smickrande för både kvinnor och män att någon tar sig tid att skriva några trevliga rader.
    "Nädu, sånt skit har jag växt ifrån."
    Jag tror inte att du växt ifrån någonting.
    "Med din inställning till kvinnor kommer det bli svårt för dig att lyckas på dejtingmarknaden. Själv är jag lyckligt gift med en man som jag träffade via nätdejting."
    Är också gift via nätdejting med en kvinna som inte är individualistegoist utan också anser att dörren skall gå åt båda håll i ett förhållande. 
    Vad får dig att tro att jag är bitchig mot alla män?

Jag älskar och respekterar min man, skulle göra allt för honom <3

Kvinnohatare på ett familjeforum har jag dock inget till övers för.
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?