• Anonym (A)

Nätdejting. Är man ointressant?

Jag får många meddelanden/flirtar osv av killar men jag går också in och kollar på profiler ibland. Jag skriver dock aldrig först helt enkelt för att jag är lite konservativ pch vill ha en man som tar initiativ. Vissa killar skriver i sina presentationer att de inte skriver först eller något i stil med "varför är det alltid mannen som ska skriva först?", dessa går helt bort för mig. Fruktansvärt oattraktivt och omanligt.

• Anonym (A)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-05 07:50:23 följande:

Ni som tycker att det är manligt när killen tar initiativ, blyga killar är omanliga?

Det beror på hur blyga. Har inga problem med normalblyga killar, men om det är till den grad att de inte ens vågar skicka ett första meddelande på en nätdejtingsida så ja, det är väl inte jättemanligt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-05 08:55:06 följande:

Det är sexigt med tjejer som har lite go i sig. Inte bara är passiva, och tycker att mannen ska "vara manlig och ta första steget".
    Tänk på det flickor Flört

Fast jag är inte intresserad av vad du och folk som håller med dig tycker är sexigt. Ni är inte vad jag söker.
  • Anonym (A)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-06 07:53:56 följande:
    Well, that's pretty much a result of the idea of traditional gender roles, and entitlement. Which is why a female who is not a fan of gender roles and is in fact against them is a better pick than anyone who claims to be "traditional".

Svar från ett forum om könsroller. Stämmer bra det. Tjejer som är konservativa, tycker det är manligt med män som tar initiativ, är mest en omskrivning för lathet Skrattande
    Alltså bättre hitta tjejen som inte är lika lat.
    Men har du svårt att förstå? Det handlar inte om lathet, det är inte särskilt ansträngande att skicka iväg ett meddelande på en dejtingsajt, utan det handlar om ATTRAKTION. Jag, och många andra kvinnor, tycker det är AVTÄNDANDE med omanliga män som inte kan/vill/vågar ta initiativ.
  • Anonym (A)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 12:55:51 följande:
    Och jag och många andra män tycker det är sexigt och uppfriskande med kvinnor som vill och vågar ta eget initiativ.
    Ja, och det är helt okej! Då får ni ju hålla er till de tjejer som skriver först då.
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?