• Ms H

Nätdejting. Är man ointressant?

Ja, jag läser profiler även på eget initiativ. Om den känns intressant brukar jag skriva, ibland direkt och ibland lite senare.

• Ms H
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 08:53:41 följande:

Jag skrev till en tjej i min stad nu. Hon är ny på dejtingsidan. Hon läste, svarade inte. Jag ska aldrig mer skriva till nån tjej. Typiskt, näsan i vädret. De har väl 1000 andra killar på lut. Som är mycket snyggare, coolare. Hon tyckte väl jag var ful. Eller verkar tråkig. 

Närå  Det är såhär det är ofta, nätdejting. Jag tycker det är lite oförskämt att inte ens svara. Jag svarar alltid. Känner mig taskig annars. Men det är jag det. Folk är olika. Och en tjej som har den stilen är inget för mig ändå. 

Vad skrev du?
  • Ms H
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 09:18:53 följande:

Hej, allt väl?

Då är det inte konstigt att det inte blir nått svar. Finns inget att bli intresserad av och inget att svara på.
  • Ms H
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 09:40:56 följande:

Allt börjar med ett hej. Jag frågade om allt var väl? Hur skulle du vilja att en kille skrev?

På ett icke slentrianmässigt sätt och med något som går att prata vidare om.
  • Ms H
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 12:36:06 följande:

Är tjejer bortskämda? Lata?

Eftersom de kan skriva "hej, allt väl?" och få svar.

En kille kan inte göra det.

Då ska första mejlet vara nåt i särklass. För tjejer vill bli tagna med storm?

Jo, en riktigt snygg kille kan skriva hej, allt väl" och få svar. Killen som inte är lika snygg är inte så intressant. Han har dålig fantasi, anstränger sig inte.

Den snygga killen har också dålig fantasi, anstränger sig inte.

Men han är ju så snygg.

Massa killar får också svar på ?Hej, allt väl??. Jag har själv svarat på hundratals sådana. De flesta av dessa konversationer är slut innan 10 meddelanden hunnits skickats, eftersom att killen väldigt sällan är engagerad. Många säger också uttryckligen att de tycker att jag ska driva konversationen, trots att det Inter varit jag som tagit kontakt.
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?