• Anonym (H)

Nätdejting. Är man ointressant?

Jag har bara provat nätdejting vid ett par korta perioder och då kom jag fram till att det inte var för mig. Jag var dock strax under 40 första gången så kan väl kanske inte kalla mig för "tjej" i sammanhanget. Men svarar ändå på ts fråga, jag klickade runt på alla mäns i min geografiska närhets (i min ålder) profiler och skickade meddelande till ett par. Jag var alltså själv aktiv.

• Anonym (H)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 10:24:07 följande:

Hon jag skrev till nu har ingen pres. Och att direkt börja med en komplimang om hennes utseende i första mejlet känns ytligt.

Fast om hon inte har någon presentation måste väl hennes utseende vara anledningen att du skrev till henne? Och då är det väl inte konstigt att skriva nåt om det?

Poängen måste väl vara att försöka få till ett samtal för att se om det finns potential för nåt annat? Att på nåt sätt visa varför du anser människan ifråga intressant nog att ta kontakt med är väl en logisk början?
  • Anonym (H)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 10:49:12 följande:

Ja, hon såg trevlig ut. Jag kanske är för försiktig. Men att skriva nåt i stil med "hej, jag tycker du ser trevlig ut, så jag kände att jag ville skriva" känns cheesy. Och hon tänker väl "jaha, han är sån han, bara kollar på utseende"

Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 10:49:12 följande:

Ja, hon såg trevlig ut. Jag kanske är för försiktig. Men att skriva nåt i stil med "hej, jag tycker du ser trevlig ut, så jag kände att jag ville skriva" känns cheesy. Och hon tänker väl "jaha, han är sån han, bara kollar på utseende"

Fadt att du bara gick på utseendet i drt fallet vet hon ju redan, eftersom du tydligen inte vet nåt annat om henne.

Jag skulle personligen kunnat svara på ett hej om personen ifrpga hade en vettig profil. Men jag skulle själv svara lika kort och bolla tillbaka ansvaret för att få igång ett samtal (om det inte car nån som var väldigt väldugt intressant).

Personer som sjrev till mig innan jag fått upp en profuil eller ens foto svarade jag dock inte på.
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?