Inlägg från: Anonym (Generationer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Generationer)

Nätdejting. Är man ointressant?

Anonym (Blä) skrev 2018-10-10 06:00:11 följande:

Dessutom anser jag att det inte är mitt eller någon mans ansvar att svara på ett mail från en människa man inte är intresserad av, bara för att den personen lagt ner tid och omtanke på ett meddelande?

Jag hängde inte på dessa sidor för att vara artig och snäll och det tror jag inte någon man gör heller.

Det låter som att du är yngre än mig. Vi som är 40+ uppfostrades att vara snälla och artiga. Du har ju en poäng i att har man inte ens vett att svara så är man förmodligen en lat ouppfostrad person som kan sitta och ruttna.
  • Anonym (Generationer)
    Anonym (Blä) skrev 2018-10-10 05:55:45 följande:
    Men snälla du. När jag nätdejtade valde jag ut de killar som verkade intressanta och skrev till dem. Personliga, genomtänkta meddelanden, inga gruppspam!

Jag fick svar av kanske två av tio män. De som inte svarade ryckte jag på axlarna åt och tänkte att vi säkert inte passat ihop ändå.

Jag skulle aldrig drömma om att skuldbelägga de män som inte svarar, det är bara att acceptera att man inte passar alla.
    Som man 40+ får du svar av ca 1% av kvinnorna om du skriver riktigt bra mejl annars är nog svarsfrekvensen ännu lägre. Kvinnor 40+ är uppfostrade att det är mannen som uppvaktar så de skriver ytterst sällan först.
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?