Inlägg från: Anonym (Spelregler) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Spelregler)

Nätdejting. Är man ointressant?

Anonym (Tjej) skrev 2018-10-10 08:27:50 följande:
    KungOtto skrev 2018-10-10 08:15:37 följande:

Du låter som en egoistisk 90-talist och inte som en väluppfostrad mogen kvinna 40+.

Förstår varför ni inte får några svar.

Regga ett konto som man och försök. Jag utmanande en annan kaxig feminist. Hon blev mycket ödmjuk efter att ha misslyckats totalt :)

Kvinnor har en svarsfrekvens på ca 20% oavsett hur illa de skriver.

Män har en svarsfrekvens på ca 1% oavsett hur bra de skriver.

Du är medveten om att det är en stor majoritet män på dejtningsajterna?

• Anonym (Spelregler)
    Kjell2 skrev 2018-10-10 09:03:07 följande:
    Vad gör alla män där då om de inte får några svar och ingen skriver till dem? Någon form av självförakt och stafftjänstgöring? Har för mig att nätdating är något man gör frivilligt.

Om nu inte nätdating funkar för killar så får killarna hitta någon annan metod. Någonting verkar funka för de flesta killar har någon gång under livet haft en seriös relation.

Om jag sökte en partner och ställde mig mitt på Gotska Sandön och skrek "Jag vill ha en partner" i ett halvår och inget hände skulle jag pröva en ny metod.

Nätdejting funkar även för män. Jag träffade min nuvarande fru via nätdejting. Män måste bara vara beredda på att det är utgamla normer som gäller (för oss 40+ iallafall). Kvinnorna lägger upp en bild, skapar en halvkass profiltext men bara om de inte vet med sig att de är vackra. Sedan sätter de sig och väntar på att mejlen skall trilla in.

Svarsfrekvensen för män är ca 1% så man får inte ligga på latsidan.

Bland yngre verkar det dock råda en större jämlikhet :)

• Anonym (Spelregler)
    Kjell2 skrev 2018-10-10 09:15:43 följande:
    Återrigen denna absurda fokus på första steget. Under min singelperiod för många år sedan var det massor av tjejer som tog någon form av första steg och visade ett intresse. Ofta rätt försiktigt, ibland väldigt subtilt. Tog jag sedan fatt i tråden kunde det sen växa sig vidare.

I samband med en jobbfest så stod jag och en manlig kollega och hängde. Han var olycklig singel och visste inte hur han skulle göra. Han sa ungefär det som du säger "Om bara tjejer vågade ta kontakt". Plötslig stod en kvinnlig kollega bredvid oss, vänd mot honom, och sa något i stil med "Vilken bra musik" samtidgt som hon rörde sig i takt med musiken och fluktade på dansgolvet.

Hans svar var då något i stil med "Nej - jag gillar inte schlager" och fortsatte att prata med mig. Hur dum får man vara - hon tog en tydlig första kontakt med honom, visade intresse och han ser det inte ens. Jag förökte ta upp det med honom sen men han var helt låst i detta "Tjejer tar inte första kontakten" och "Schlager är inte bra" Han fortsatte att vara singel en lång tid.

Varför skall man bli ihop med människor som inte delar ens intressen? Hon gillar schlager och det gör inte han.

Varför förväntas bara män anpassa sig efter kvinnors intressen?

• Anonym (Spelregler)
    Kjell2 skrev 2018-10-10 09:43:59 följande:
    Tror inte hon var överförjust i schlager. Tror hon i huvudsak var nyfiken på honom och tog ett första steg. Han behövde inte gilla schalger, han behövde ta upp tråden med henne, t ex 

"Schlager är inte min favorit men jag dansar gärna med dig ändå"
    "Orkar du vänta till nästa låt, tycker schalger är trist"
    "Inte min dansmusik. Gillar du annat än schlager?"

Jag har aldrig haft som krav på kvinnor att vi skall dela intressen. Min generation är uppväxt med röda och gröna Wahlströmsböcker.

Har därför aldrig haft svårt att träffa kvinnor.

• Anonym (Spelregler)
    Kjell2 skrev 2018-10-10 09:43:59 följande:
    Tror inte hon var överförjust i schlager. Tror hon i huvudsak var nyfiken på honom och tog ett första steg. Han behövde inte gilla schalger, han behövde ta upp tråden med henne, t ex 

"Schlager är inte min favorit men jag dansar gärna med dig ändå"
    "Orkar du vänta till nästa låt, tycker schalger är trist"
    "Inte min dansmusik. Gillar du annat än schlager?"

Han kanske inte var attraherad av henne? Kvinnor har ju rätten att nobba män de inte finner attraktiva.

De män jag känner som är singlar skulle aldrig titta åt en kvinna i sin egen liga utseendemässigt.

• Anonym (Spelregler)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-10 10:08:34 följande:
    Ja det är en majoritet män där, så då borde ni ju förstå varför vi inte kan svara alla. Jag förstår inte vad det är ni inte förstår och vad det är ni vill ha. Vad gör det för skillnad att få ett mejl där det står att man inte är intresserad och bara acceptera att inget svar =inget intresse?

Inget svar kan också betyda att intresse visst fanns men att man åkte ut med diskvattnet.

Hur tänker du när du skickar jobbansökningar och inte får svar?

... eller när du frågar om någon vill dansa och personen bara vänder sig om och går?

• Anonym (Spelregler)
    Kjell2 skrev 2018-10-10 10:21:14 följande:
    När vi diskuterade detta efteråt framkom att han gärna hade lärt känna henne mer. Han önskade ändå att hon borde ta initiativ och insåg inte att hon hade gjort det.

Är det några fler detaljer du "glömt"? 

Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?