Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Kan Robinul påskynda döendet??

Jag har ju läst dina trådar om din mammas bortgång och all ångest det medförde för din del och ser att du har ungefär samma oro nu som du hade då och väldigt lång tid efteråt. Det liknar till stora delar tvångstankar, tycker jag. Se till att få hjälp med det här nu så att du slipper våndas i flera år igen.

Beklagar också förstås din pappas bortgång, men precis som för alla människor som förlorar någon så har du rätt att må bra. Att du lägger över ett ansvar du inte har och aldrig haft på dig själv verkar tjäna syftet att förhindra dig från att må bra. Jag skulle tro att din ångest och dina samvetskval handlar om något helt annat egentligen. 

• Pope Joan II
    Tiina87 skrev 2018-10-04 20:34:40 följande:
    Folk som inte accepterar att deras nära anhörig har gått pga att kroppen/hjärtat inte orkade mår inte bra och skyller då gärna på vårdpersonalen. Det är inget ovanligt.
    Kakan71k klandrar sig själv och inte vårdpersonalen. Hon känner sig skyldig för att hon uppmärksammade personalen på föräldrarnas tillstånd/försämring och att det ledde till en medicinering som hon fruktar förkortade föräldrarnas liv. Det i sin tur ger henne skuldkänslor trots att det givetvis inte alls är ts som bestämde något som helst om vilken medicin som skulle ges och när och i vilken dos. 
  • Pope Joan II
    Tiina87 skrev 2018-10-04 21:09:56 följande:
    Ja?

Jag svarade generellt på en fråga som gällde att skylla på vårdpersonalen. Var alltså inte ts utan generellt.
    Ja? 

Och jag förtydligade att så alltså verkligen inte är fallet när det gäller ts. Förstår du? Tråden är ju Kakans och handlar om henne.
  • Pope Joan II
    Tiina87 skrev 2018-10-04 21:18:57 följande:
    Om du läst hennes andra trådar så ser du nog att du tycker inte riktigt är hela sanningen...
    Jag har som sagt läst hennes andra trådar och min uppfattning är den jag redovisade ovan.
Svar på tråden Kan Robinul påskynda döendet??