Inlägg från: Längtar efter en bebis |Visa alla inlägg
  • Längtar efter en bebis

Ägglossningstest, letrozol

Heej tjejer så roligt att följa varandra och uppmuntra varan ..

Vill skriva av mig lite, Fick mens den 4 december och börja med med tabletterna Letrozole 6-10 december / ultraljud 15 dec allting såg fint ut.

Hade en äggblåsa på vänstee 12 mm och höger sidan 12 mm med vi blev varnad för tvillingar och hade en till äggblåsa som var runt 9 mm och små runt omkring men alla växte i snabb fart ,livmodern var runt 5 mm .

På Måndag har vi ny tid för ultraljud kolla om de ökat och bestämma vilken dag vi ska ta sprutan ovitrille.

• Längtar efter en bebis
    Anonym Co skrev 2018-12-17 22:34:45 följande:

Hoppas hoppas hoppas och håller tummarna på att allt gått bra den här gången! Kram

Heej vart idag igen på ultraljud såg en äggblåsa runt 16 mm och andra sida var den fortfarande 12 mm inte växt någon och livmoder 6 plus mm så vi bestämde ta sprutan ovitrille imorgon och sen får vi se , tror hade en till stor blåsa bredvid den som var 16 mm men han mätte inte .. Har en gammal läkare som jag går privat.. Han glömde till och med att vi hade inbokad tid idag .. så vet inte vad ska ska säga elle tro. Får vänta och se nu
  • Längtar efter en bebis
    Anonym Co skrev 2018-12-18 05:12:16 följande:

Skönt att den växt till 16 mm! Hoppas det går bra med ovitrelle sprutan också! Och att det blir något!

Hmm, låter ju lite oroväckande när du skriver så, att han glömt tiden och att han inte mäter ordentligt? Kan du inte gå till en klinik istället? Eller är det för långa väntetider?

Vart bor du?

Haha eller hur vegej6om jag ska tro på det tror faktisk dom har växt och är bra men aja får se nu är det bara att sexa haha.. Laxå kommun .. Finns en privat som jag vet bet inga fler o landsting är det för mycke väntetid
  • Längtar efter en bebis
    SweetCA skrev 2018-12-18 19:02:58 följande:

Aah men då har han erfarenhet i alla fall. Huvudsaken att du känner förtroende. Annars är det bara att byta.

Hoppas det funkar bra! Med livmoder menar du slemhinna då?

Jaa jag menar slemhinnan .. sorry såg nu att jag skrev så haha

Såå besviken arg och ledsen tog nyss sprutan ovitrille och min man gav mig men han spruta inte in hela såg nyss efter vi hade kastat..
  • Längtar efter en bebis

Känner mig lite lättare nu han så att de stor 0 i svarta rutan i sprutan och läste massa tjejer som trycker och håller i 10 sek men de finns alltid lite kvar i sprutan.

Så nu får vi sexa massor och se resultat efter 2 veckor.. Hur gåre för dig ?

• Längtar efter en bebis
    Anonym (Längtan) skrev 2018-12-20 15:12:45 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här?

Vi vill skaffa vårt 3;e barn och har tagit min första dubbeldos letrozol 7-12/12.

Heej samma här försöker med 3 barnet börja ta trippelkur Letrozole 6-12/12

Vi är i samma sits hehe

Hur såg det ut för dig på ultraljud ?

Har du tagit sprutan ovitrille?
  • Längtar efter en bebis
    Anonym (Längtan) skrev 2018-12-20 16:12:25 följande:

Heej samma här försöker med 3 barnet börja ta trippelkur Letrozole 6-12/12

Vi är i samma sits hehe

Hur såg det ut för dig på ultraljud ?

Har du tagit sprutan ovitrille?

Hihi!

Har inte varit på något ul...Så det kan vara en hög med ägg????. Ingen spruta heller.

De andra barnen har det funkar på första försöket med pergotime. Men är nu äldre så kanske lite svårare...

Aah okej .. Jaa vi får väl se och vänta.. men du Bode boka in och om de finn några eller inte För säkrtskull..

Jaa samma sak här blev gravid med första barnet på första enekel kur pergotime och med bebis nr 2 blev gravid på andra kur vanlig . Så nu är det första gången tar Letrozole.
  • Längtar efter en bebis
    SweetCA skrev 2018-12-20 18:08:45 följande:

Strålande! Då fick han med allt :) jobbigt när man blir stressad sådär.

Bim 1-2 janVälkommen!

Hur fick du letrozol om du inte gör vul?

Okiii snart kur good luuck.. Känner du dåh något?
Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol