Feber av ångest?
Finns det någon här som får det? Hur vanligt är det?
Finns det någon här som får det? Hur vanligt är det?
Nej, man får inte feber av ångest.
Ni har fel och jag frågade inte OM man kan få det, utan om någon här får det och hur vanligt det är.
Nej, man får inte feber av ångest.
Jag fick det ibland innan jag började med medicin, ibland spydde jag också. Det gick över efter 1-3 timmar, men jag var matt i kroppen hela dagen.
Menar du typ som att man får feber just när man känner sig extra ångestfylld eller mer att man då och då får oförklarlig feber under perioder då man har en del ångest?
Jag vet inte helt säkert om jag har fått feber av ångest någon gång men har funderat ibland om det har funnits samband, men då har det mer varit att jag har fått feber eller bara känt mig lite småfebrig då och då under perioder av ångest. Inte att det kommit som en direkt reaktion på någon ångesttriggande händelse. Så det kan ju hända att kroppen bara varit mer känslig för att jag inte varit lika utvilad på grund av ångest/annan psykisk ohälsa, men har ändå ibland tänkt att det kanske kan ha en ännu närmare koppling.
Jag pratar om feber som kommer efter en panikattack eller annan intensiv stress.
Funderat på det samma då jag har feber/känner mig sjuk ständigt.
Jag pratar om feber som kommer efter en panikattack eller annan intensiv stress.