Inlägg från: Anonym (Skeptisk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skeptisk)

Attraktiva män "återanvänds"

Anonym (Häpp) skrev 2018-10-05 14:06:49 följande:

Problemet blir inavel och som bieffekt skriver man med feta stora bokstäver

Och du tror att kvinnorna tänker på genetisk mångfald?

fniss***
  • Anonym (Skeptisk)
    villbusa skrev 2018-10-05 14:15:30 följande:

Låter inte särskilt märkligt. Märkligare då att en del synnerligen oattraktiva svenska män lyckats få barn med 4-5 olika kvinnor... så kallar man norskar för dumma!?

Ännu märkligare är det att välutbildade, skötsamma män ratas och lever ensamma samtidigt som kvinnor klagar på att det inte finns några skötsamma välutbildade män?

De flesta svenska kvinnor är tyvärr både tråkiga och kräsna.

• Anonym (Skeptisk)
    Celaena skrev 2018-10-05 14:26:29 följande:
    Om det är någongång man ska vara kräsen så är det väl när man väljer livspartner? Eller ska man nöja sig med någon man inte gillar för att vara snäll?
    Många män tar vad de får.
  • Anonym (Skeptisk)
    villbusa skrev 2018-10-05 14:34:42 följande:
    Säkert bra med skötsamma o välutbildade. Men vad hände med roliga omtänksamma kärleksfulla vrålsexiga händiga matlagningskunniga etc. Etc.

Nu pratar vi inte om svenska kvinnor va? Bittra, blekfeta med skeva tatueringar lufsandes runt som trollmor i tomteskogen... 

Varför är det bara mannen som skall ha humor, självförtroende och omtänksam?

Hur roliga är svenska kvinnor???? 

• Anonym (Skeptisk)
    Celaena skrev 2018-10-05 14:38:42 följande:

Ja, jag tolkade dig som att kvinnor skulle ta det som erbjuds eftersom du säger att kvinnor ofta är kräsna. Jag undrar varför man inte skulle vara det. 

Att män (eller folk öht) tar vad de får är tragiskt.

Män får ju ta det som erbjuds.
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Nej nej) skrev 2018-10-05 14:40:13 följande:
    Eftersom män inte är en produkt så kan man inte prata om användning på det sättet. Vad menas med det uttalandet? Att de får fler barn? I så fall bör det formuleras som: attraktiva män får fler barn...

Alternativt - Attraktiva män skaffar fler barn. Om vi utgår från att män (även attraktiva män) har en fri vilja, så är det kanske så enkelt att attraktiva män vill ha fler barn och därför skaffar större barnkullar än mindre attraktiva män.

Kan det bero på självkänsla kanske? De attraktiva männen vill gärna föra sina gener vidare så de ser till att skaffa många barn.
    Kan det vara så att kvinnor VÄLJER att dela på de attraktiva män som finns?
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Y) skrev 2018-10-05 14:42:28 följande:
    Och? Vad är problemet?
    För de som blir utan är det ett problem.
  • Anonym (Skeptisk)
    villbusa skrev 2018-10-05 14:51:49 följande:
    Dom finns! Jag lovar! Men de kanske inte attraheras av dysterkvistar...
    Kvinnor förväntas inte ha humor. 
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Y) skrev 2018-10-05 14:55:18 följande:
    Och hur ser din teoretiska lösning ut på det problemet?
    Måste man ha en lösning bara för att man ser ett problem? 
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Y) skrev 2018-10-05 14:56:13 följande:
    Vill du verkligen ha en tjej utan humor?

Det vill verkligen inte jag.
    Flertalet män jag känner som är i förhållanden har humorbefriade, präktiga, "duktiga flickor" till fruar. Det ingår tydligen inte i kvinnorollen att vara roliga förutom möjligen på mäns bekostnad.
Svar på tråden Attraktiva män "återanvänds"