Nosh94 skrev 2018-10-05 14:28:10 följande:
Hej
Jag behöver hjälp , jag är såå orolig..
Jag har under 1 års tid haft huvudvärk till och från, ganska ofta .. så nu har jag fått göra Datortomografi på hjärnan, vilket såg bra ut (tack o lov)
Men nu är jag så rädd för strålningen som jag fick
Är rädd att jag ska få cancer på grund av den ,, vill säga att jag är 24 år tjej, jag är såå så rädd kan varken äta eller sova, tänker på detta konstant
Hallå där OP.
Jag själv skulle beskriva mig som en hypokondriker.
Har gått mycket och oroat mig för saker som kan hända mig som generellt är orimliga i min ålder (26). Har tänkt på allt mellan himmel och jord då även cancer, men så hände något mig för 6 månader sen.
Något som förändrade mig och fick mig att förstå att tänka och vara orolig för framtiden kan ofta förstöra nuet. Och tror inte du ska oroa dig för Datormografin du gjorde, för vad är chansen att det händer dig? (Rätt bra låg) Och vad är chansen att det händer mig? En person som har gjort det ett antal gånger mer än dig. Det låter hemskt men där är alltid någon som har det värre än dig.
En psykolog/kurator kan vara bra att ha och ska inte ses som något negativt, jag går själv och pratar en kurator varje vecka som får mig att må bättre.
Är lätt att säga men ta det från en person men liknande svårigheter som du, ta det lungt och bry dig om nuet.