• Dennan88

    Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019

    Hej på er!

    Tänkte starta en tråd för alla som nyligen har plussat eller ska plussa inom det närmsta som har BF i juni 2019.

    Jag plussade idag så är i gravidvecka 5 (4+0).

    I somras så fick bi MA i v.5 så är nervös för att det ska bli det denna gången oxå... men på något konstigt sätt så känns denna graviditeten annorlunda så jag hoppas innerligt att det lyckas denna gången :)

    Hade varit kul o dela denna resan med fler som är i samma situation :))

  • Svar på tråden Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019
  • Dennan88
    Dennan88 skrev 2018-10-05 19:29:44 följande:

    Hej på er!

    Tänkte starta en tråd för alla som nyligen har plussat eller ska plussa inom det närmsta som har BF i juni 2019.

    Jag plussade idag så är i gravidvecka 5 (4+0).

    I somras så fick bi MA i v.5 så är nervös för att det ska bli det denna gången oxå... men på något konstigt sätt så känns denna graviditeten annorlunda så jag hoppas innerligt att det lyckas denna gången :)

    Hade varit kul o dela denna resan med fler som är i samma situation :))


  • isa94

    Hej, och åh, hoppas att dins känsla är rätt! 
    Jag plussade igår, och får olika i två olika appar, men jag är i v. 4+1 eller 4+6. 
    Jag fick ett utomkvedshavandeskap och opererade bort ena äggledaren slutet på augusti. 
    Jag hoppas verkligen att detta sitter rätt nu, fick inga gav.symtom förra gången utan märkte det då jag hade långvarig blödning. 
    Nu har jag båda smått illamående vissa kvällar samt att brösten ömmar. 
    Men kan inte riktigt sluta tänka på ifall detta också skulle vara ett utomkvedes. Men försöker tänkte positivt och ställa mig in på att allt är bra. 

  • Summerstriker

    Hej, jag fick missfall i vecka 6, (5+1) på en oplanerad graviditet för några årsedan och är nu gravid igen, jag är nu i vecka 7 (6+1) och är så sjukligt rädd och orolig att något ska hända igen.. har inte till 100% tagit in att jag är gravid, de här blir vårat första barn, så är väldigt efterlängtat. Jag är 23 och mannen 26. Så vi bör ju ha goda förutsättningar. Men eftersom att man har ett missfall i bakhuvudet så spökar de ordentligt..

    Har lite symtom, bubblig i magen, trött, kissar massor, illamående till och från, lite ömma bröst.

    Lycka till allihopa!! : )

  • Sofia1986

    Hej

    Jag plussade i fredags, går missfallsutredning och fick lutinus utskrivet så började med dom direkt när jag plussade, hoppas verkligen det går vägen denna gång men jag har en bra känsla i kroppen. Förra året fick jag sent missfall i vecka 17. Samt tidigt missfall på hösten, ett utomkvedshavandeskap i januari där de opererade bort ena äggledaren, sen dess har det vart kämpigt men nu äntligen :) är glad men samtidigt LIVRÄDD.

  • Isavanna1

    Plussade igår. Har försökt i ett år nu med två MA som resultat. Har tre friska barn sen innan så har ingen aning om varför det inte går nu. Känner mig ganska säker på att det även denna gången kommer sluta i ett MA. Men jag har fått ett tidigt vul 30/10 och får hem en remiss för att ta värden på sköldkörteln och järndepåer. Det känns som en början i alla fall.

  • Miccim

    Jag har fått missfall i vecka 6 och 10, direkt efter varandra, med en paus på en mens är jag nu gravid igen. Bf 16 juni ungefär om det skulle gå vägen denna gång. Oron infinner sig såklart redan från att plusset visade sig.

  • isa94
    Sofia1986 skrev 2018-10-07 08:59:10 följande:

    Hej

    Jag plussade i fredags, går missfallsutredning och fick lutinus utskrivet så började med dom direkt när jag plussade, hoppas verkligen det går vägen denna gång men jag har en bra känsla i kroppen. Förra året fick jag sent missfall i vecka 17. Samt tidigt missfall på hösten, ett utomkvedshavandeskap i januari där de opererade bort ena äggledaren, sen dess har det vart kämpigt men nu äntligen :) är glad men samtidigt LIVRÄDD.


    Då är vi två med endast en äggledare. För min del blev jag gravid direkt efter första mensen efter operation.

    Jag har dock känt av smärta på höger sida och åkte in akut igår till gyn. Blev högst prioriterad fick jag veta efter att jag var påväg att lämna men blev stoppad i dörren. Var galet mycket folk och sköterskan bad alla att gå som inte hade något verkligen akut. Jag hade ju ändå inte så pass ont tänkte jag. Men glad över att de höll kvar och prioriterade mig. De tyckte att allt såg bra ut, och de såg verkligen ut som att det växte på rätt ställe, men som att det är så tidigt ännu och man inte kan se varken foster eller gulesäcken så kommer de att följa mig tills att de är säkra. Mitt ägg, eller vad det KU heter bär det hamnar i livmoderns var 7 mm, och man kan börja se säcken tisigast vid 10 mm.

    Så nu ska de ha koll på mig tills att de är 100 och ska tillbaka dit på tisdag.

    Det känns så otroligt skönt.
  • Goingen

    Hej!

    Jag har genomgått IVF och har nu äntligen plussat igen. Är i 6+3 idag söndag men varit en lång bergochdalbana denna IVF. Först överstimulering och inlagd en vecka, sedan positivt gravtest men dagen efter meddelade dem att hcg?t var för lågt så troligtvis avstannat. Men Hcg höjdes och dubblades och sen fyrdubblades... Överstimuleringen hänger kvar med stora äggstockar men beror på troligtvis graviditeteshormonerna. Inga gravsymtom och orolig att inget hjärta/levande foster ska finnas... Var igår på VUL 6+2. Hinnsäck och början till gulesäck fanns men inget foster. Nytt VUL på torsdag 7+0.

    Någon annan som inte sett foster i 6+2 om ni någon gång fått tidigt VUL? Hinnsäcken var 8mm och läkaren sa att allt såg normalt ut för tiden men jag läser att hinnsäcken borde varit större???? Lycka till alla andra i väntans tider på hoppet??

    2 barn sedan tidigare. 3mf och 2 försök som inte blev något plus. 1 ägg dog vid upptining.

    Så 9gången för oss nu.

  • isa94
    Goingen skrev 2018-10-14 00:39:51 följande:

    Hej!

    Jag har genomgått IVF och har nu äntligen plussat igen. Är i 6+3 idag söndag men varit en lång bergochdalbana denna IVF. Först överstimulering och inlagd en vecka, sedan positivt gravtest men dagen efter meddelade dem att hcg?t var för lågt så troligtvis avstannat. Men Hcg höjdes och dubblades och sen fyrdubblades... Överstimuleringen hänger kvar med stora äggstockar men beror på troligtvis graviditeteshormonerna. Inga gravsymtom och orolig att inget hjärta/levande foster ska finnas... Var igår på VUL 6+2. Hinnsäck och början till gulesäck fanns men inget foster. Nytt VUL på torsdag 7+0.

    Någon annan som inte sett foster i 6+2 om ni någon gång fått tidigt VUL? Hinnsäcken var 8mm och läkaren sa att allt såg normalt ut för tiden men jag läser att hinnsäcken borde varit större???? Lycka till alla andra i väntans tider på hoppet??

    2 barn sedan tidigare. 3mf och 2 försök som inte blev något plus. 1 ägg dog vid upptining.

    Så 9gången för oss nu.


    Jag gjorde VUL i 4+6 och då såg man endast hinnsäck på 7 mm men inget mer. Ska tillbaka på tisdag 5+5 för att se hur det ser ut då. Man följer tills att man ser gulesäcken eller ett foster.
  • Goingen
    isa94 skrev 2018-10-14 09:47:50 följande:

    Jag gjorde VUL i 4+6 och då såg man endast hinnsäck på 7 mm men inget mer. Ska tillbaka på tisdag 5+5 för att se hur det ser ut då. Man följer tills att man ser gulesäcken eller ett foster.


    Med andra ord så är min hinnsäck för/väldigt liten... maken sa att den var 9,7tydligen men om din var 7mm i 4+6 så är 9,7 väldigt litet ju????
Svar på tråden Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019