• 19SandraJ87

Nidblödning?!

Jag hade ÄL nån gång mellan 25-28/9, BIM har jag 12/10

Söndagen 30/9 fick jag rosa flytningar som övergick i mer och mer blod. Det blev aldrig i trosorna eller binda, men varje gång jag torkade mig. Slutade inte förrän i onsdags 3/10.

Min mens är väldigt regelbunden, skiljer bara +-1 dag oftast, kan det varit en nidblödning? Någon som varit med om något liknande och varit gravid?

Har haft andra graviditetstecken, men känns som om de flesta försvunnit :(

Ska jag överge hoppet om en junibebis?

• Svar på tråden Nidblödning?!
  • 19SandraJ87
    Jag är bara jag skrev 2018-10-06 16:54:07 följande:

En nidblödning kan infalla absolut tidigast 5 dagar efter äl eftersom det tar minst 5 dagar för embryot att fästa. Hoppet om bebis överger man när mensen kommit- inte förrn.

Okej! Får fortsätta hålla tummarna så får vi se.. Tog ett CB digital imorse men det var ju fett negativt...
  • 19SandraJ87
    Anonym (O) skrev 2018-10-06 19:19:52 följande:

Jag har var jag tror var en ägglossningsblödning eller liknande. Började blöda runt äl efter sex. Ge som sagt inte upp, jag blev gravid. :)

Okej! Men detta var utan sex och efter ÄL, men får hålla tummarna ett tag till...
  • 19SandraJ87
    Jag är bara jag skrev 2018-10-06 20:33:31 följande:

Ja, självklart var det negativt med så långt kvar till BIM! Testa BIM-dagen som tidigast.

Lite så, men hade en kompis som plussade 6 dagar innan med CB digital. Fast borde förstått att det skulle visa neg, då jag fick ett supersvagt plus med dottern på BIM
  • 19SandraJ87
    Jag är bara jag skrev 2018-10-06 21:24:29 följande:

Jag tror inte det var så långt innan för det är i det närmaste omöjligt för att inte säga definitivt omöjligt att testa plus så tidigt. Exakt dag ägget befruktas vet bara de som gjort IVF så folk kan tro sig om att ha haft äl en viss dag, men det var inte så.

Ja jag vet inte, var vad hon sa! Men jag väntar till bim nästa fredag, ska nog kunna stå ut ????
  • 19SandraJ87
    Mariiia83 skrev 2018-10-09 21:36:27 följande:

Precis det du beskriver har precis hänt mig med, började med blödning i söndags och imorse när jag vaknade var det borta. Funderar också om det var en nidblödning? Jag har alltid regelbunden mens, har aldrig fått en blödning tidigare innan mens. Man blir ju lite fundersam! 

Då är det som här då, aldrig haft en blödning innan. Bara det att min höll på söndag-torsdag. Skönt och inte vara ensam om och vara fundersam :)
  • 19SandraJ87
    Mariiia83 skrev 2018-10-09 23:55:04 följande:

Men precis. Jag ska ta ett test på söndag, då är det dags för mensen att komma. ????

Jobbigt att behöva vänta bara. Känns som att det är det enda man tänker på.

Min ska komma på fredag, så tar ett då eller på lördag. Tog ett igår, men det var negativt. Har sån himla mensvärk som jag inte brukar ha innan mens så hoppas på att det är ett tecken :)
  • 19SandraJ87
    Mariiia83 skrev 2018-10-10 14:30:10 följande:

Vad spännande! Hoppas att du får ett plus. Jag håller tummarna för oss båda!

Tack så mycket :) Men mitt hopp dog nog precis, får blod på pappret igen nu så mensen är nog på G för tidigt :( Men brösten är svullna och har synliga blodådror men är nog kroppen som luras :(

Får försöka nästa månad igen, och fortsätta tills jag lyckas få ett +

Men håller tummarna för dig <3
  • 19SandraJ87
    Mariiia83 skrev 2018-10-10 21:12:51 följande:

Men då! :( Slutade det blöda? Jag blödde mycket första dagen, avtog en hel del dag 2 och dag 3 var det pyttelite bara på förmiddagen. Sen nu har det inte hänt något mer förutom att det ilar till lite i magen emellanåt och sen har jag ont vid höger ljumsken också ibland. Ilar typ när jag går. Skumt!

Ja det kom bara lite, liknade mensblod. Sen kom det lite till innan jag la mig, så satte in en tampong under natten. När jag tog ut den imorse var det ingenting på den, bara lite rosa flytning :/ Jag blir tokig på det här om jag ska vara ärlig.

Men idag ska jag inte tänka på detta med mens eller graviditet. Satte in min menskopp så får vi se helt enkelt i eftermiddag efter jobbet, håller på och bli tokig tror jag!!

Usch vad jag gnäller låter det som, absolut inte meningen!

Hur går det för dig? <3
  • 19SandraJ87
    Mariiia83 skrev 2018-10-11 08:14:47 följande:

Jag förstår dig, man blir ju tokig tillslut. Det är ju det enda man tänker på hela hela tiden! Det går bra för mig, inga mer blödningar än så länge. Undrar om mensen kommer som den ska på söndag? Det är den stora frågan.

Jag ska nog testa på söndag morgon, men samtidigt så vill jag inte testa utifall det är negativt och man blir besviken. Jag och min man har inte försökt att skaffa barn länge, vi har typ nyss börjat fundera på det. Så hände det här med blödningen och allt och nu känner jag att jag verkligen vill ha barn! <3

Har faktiskt kunnat fokusera på annat, men ska nog ta ett test imorgon bitti ändå utifall att.. Känns skönt för då får jag svart på vitt hur det ligger till :)

Vad skönt! Då kanske du får ditt plus, håller tummarna för det <3

Det blir väl lätt så att när man väl fått för sig att man är gravid så blir barnlängtan större :)
  • 19SandraJ87

Och idag kom det en hel massa blod, så misstänker det är ett tidigt missfall eller något :( Men men bara och ta nya tag nästa månad och hoppas på det bästa!

• 19SandraJ87
    Mariiia83 skrev 2018-10-12 10:07:56 följande:

Nej vad tråkigt!  Tänkte precis på dig, så loggade in för att se om du hade skrivit något.

Gullig du är <3 Det känns ändå rätt OK, får ta nya tag nästa månad! Har haft det på känn eftersom jag blött nästintill i 2 veckors tid :/

Nu håller jag tummarna för dig på söndag <3<3
  • 19SandraJ87

Spännande :) Är ju ett gott tecken att den inte kommit än <3

Jodå det känns helt ok, äntligen slutat blöda nu :) Får starta bebisverkstad igen, satsa på en julibebis, vill inte det sig så försöker vi med augusti osv osv :)

• 19SandraJ87
    Anonym (Vill vill vill) skrev 2018-10-16 08:16:35 följande:

Har någon av er haft ont i korsryggen? Jag har så sjukt ont! Det är för tidigt att testa men ingen nidblödning här.

Nej det hade jag inte, men hade inte det när jag var gravid för 2 år sen :)
  • 19SandraJ87
    Mariiia83 skrev 2018-10-16 15:41:29 följande:

Vad skönt att du mår bra ändå. Det är som sagt bara att fortsätta tillslut händer det! ????????

Ja precis :) Men håller tummarna för dig nu <3 Hoppas du får ditt plus :)
Svar på tråden Nidblödning?!