• seafree

Kan man ha "mens" i början av graviditet?

Ja det var min fråga det?? Kan ju slänga in frågan vad en nidblödning är?

/Seafree

• Svar på tråden Kan man ha "mens" i början av graviditet?
  • pissypopi

ja man kan ha mensliknande blödningar i början av graviditeten..
    Själv blödde jag varje måndag i tre veckor. Men ingen annan dag under veckorna..

• Santisen

ja man kan ha en mensliknande blödning

Nidblödning är när det kommer lite blod när ägget fäster i livmodern, händer omkring en vecka efter ÄL

• Paksenarion

jag hade gärna velat ha mer info oxå.
    Har småblött nu i fem dagar. Har bara behövt trosskydd.
    Annars blöder jag rejält i tre dagar...
    Men jag tog gravtest dagen innan mensen kom och det var ett minus...
    Men min mens har aldrig gjort så förr...

• pissypopi

ja varje måndag var det precis som första dagen på min mens.. bara lite lätt blödning.
    Jag trodde det berodde på att jag just slutat med p-piller men icke..

• seafree

Jag undrar oxå pga det.... jag har haft rosa/aprikosa på pappret när jag varit på toa i ca 5 dagar men endast lite grann så jag har trott att mensen skulle komma förtidigt och har gått med binda/trosskydd under den tiden! Och det började 6 dagar efter ÄL... så jag får väl hålla tummarna på nidblödning då! men jag träffar nog Fröken Röd på onsdag!

• norbottenstös

Jag har oxå funderat på det där lite. Jag brukar blöda i ca 5-6 dagar och sen brukar jag ha som bruna flytningar i ca 2 dagar, den här gången blödde jag som tusan i tre dagar och sen tog det tvärstopp. Inga flytningar, ingenting. Helskumt.

Någon som har någon aning om vad det kan ha varit?

• Kickan78

hejsan
    Jag var gravid i 5 veckan då jag började få flytningar som var rosa som sedan gick över till mörkare färg och blod, blev tyvärr ett missafall av det men bara blod i början ska visst vara normalt om det inte är för mycket!

Svar på tråden Kan man ha "mens" i början av graviditet?