Anonym (lea) skrev 2018-10-11 20:42:56 följande:
Det är fruktansvärt osmakligt av dig som man att slå vad om vad en kvinna kommer minnas de första dagarna efter en förlossning. Lika osmakligt som att du förhäver dig själv över att du och din fru minsann orkade ta hand om era respektive första barn medan ni fick ert andra barn.
Och när din första fru födde ert första barn, hur många barn utöver det hade ni i ert hushåll?
Tagga ner lite nu Lea, hela världen är inte emot dig!
Varför är du så arg på dom som tycker att det är okej att ha barn i huset för en förstföderska?
Min första fru hade sin mamma inneboende den första veckan. Vi hade också en katt inneboende.
Men min andra fru hade vi ingen familj som hjälpe till. Jag hjälpe givetvis till så mycket det gick och våra andra barn var så stolta.
Klart jag kan förstå att TS vill vara själv med sin nya bäbis, men det finns troligtvis tusen saker till som TS skulle önska sig när hon kommer hem. Men som vuxen är det ju inte alltid man får som man "vill" utan man får ta hänsyn till sin familj i första hand.
I detta fallet så skulle i alla fall jag tro att det TS skulle "vinna" på att inte ha bonusdottern kommer hon förlora i andra ändan av att ha ett syskon som kanske känner konkurrens med sin pappa.
Lea har du funderat på att detta blir 11 åringens absolut första syskon, eller är det bara mamman som bestämmer vilka som är välkomna?