• MeggieF

Inbillar jag mig?

Hej allihop! ????

Jag är ny här på FL. Är 32 år och bor utanför Ängelholm i Skåne. Lever med sambo sedan 8 år tillbaka och nu vill vi ha barn.

Tog ut Mirena hormonspiral i februari 2017, hade ingen mens eller ÄL under de fem åren den satt inne. Tog ett tag för min mens att komma igång, men sedan december 2017 har min cykel varit 27-34 dagar lång. Har aldrig testat positivt på ÄL-test, men räknar med ÄL 14 dagar före mens som "standard".

Nu är det så att jag misstänker att jag är gravid. Min mens har inte dykt upp och jag känner mig inte heller som jag brukar när jag ska ha min mens. Är på dag 31 nu.

Förra veckan var jag så sinnessjukt trött (är fortfarande trött) och hade diffust halsont. Jag var på skituselt humör, vilket jag kan vara då min pms kan vara helt överjävlig. Inget nytt m.a.o!

Men normalt sett får jag ömma bröst efter ÄL och fram till någon dag in på mensen. Så är det inte nu. Däremot är mina bröstvårtor ömma eller känsliga. Hög sexlust sedan tre dagar tillbaks.

Jag har även rikliga "ägglossningsflytningar", de är genomskinliga och klibbiga, ibland lite mjölkiga. Jag kissar konstant (dricker också mycket mer vatten pga torr i munnen och törstig). Jag har halsbränna sedan några dagar tillbaka och är sugen på riktig mat, inte godis och sånt som jag brukar vara sugen på. Mina naglar har också växt galet mycket de senaste 3 veckorna. Konstant molande mensvärk som hoppar från höger till vänster, ibland skarp smärta i rumpa och blygdben. Värken går ner i benen som växtvärk typ. Inombords känner jag mig lugn, glad, "huslig", förälskad och liksom grundad, även om oron kommer stundtals.

Jag vill SÅ himla gärna att det här ska vara en graviditet. Men tänk om min kropp bara fått för sig att skjuta 14 dagar på ÄL? ????

Vågar inte testa med ett gravtest. Är så förbannat rädd att det ska visa negativt.

Oj, det blev ett långt inlägg! Förlåt ????

Hur tänker ni andra? Någon som känner igen sig i det jag beskriver?

/Meggie

• Svar på tråden Inbillar jag mig?
  • MeggieF

Tydligen blir emojis en massa frågetecken i det här forumet....

• Omstart2019

Kan ju vara graviditet, absolut, i så fall borde ett test visa positivt.

Ägglossningsflytningar brukar inte vara klibbiga eller mjölkiga.

• Fia 28

Det känns som extremt mycket symptom sådär tidigt, men visst kan du va gravid.

Svar på tråden Inbillar jag mig?