• Anonym (från flicka till dam)

Hur bör en kvinna klä sig runt 50?

Vad tycker ni män är attraktivt? Hur vill ni se er kvinna?

• Svar på tråden Hur bör en kvinna klä sig runt 50?
  • Anonym (Hmm)

Stövlar går som man säger fetbort för mig. Tänker av ngn anledning
    på marscherande soldater ... finns inget uppkåtande i det alls.
    S.k "raff-set!" är också kylskåp - för uträknat och luktar mer av
    öststat-bling eller taskig porrfilm tycker jag. 
    Och vad gäller string-trosor ..... do not get me started!!!!!
    Kanske en PROMILLE av världens kvinnorövar passar i string - inte mer!
    Är lika sexigt som en tramp-stamp typ..

• Anonym (Lättklätt.)

Gillar kort tight kjol och string på kvinnor.

• Anonym (Mini)

Är själv över 50 o klär mig i det jag tycker är snyggt! Gillar att ha lite sexiga kläder på mig nör hag går ut.

• tankfull
    Anonym (Hmm) skrev 2018-10-11 18:56:02 följande:

Stövlar går som man säger fetbort för mig. Tänker av ngn anledning
    på marscherande soldater ... finns inget uppkåtande i det alls.
    S.k "raff-set!" är också kylskåp - för uträknat och luktar mer av
    öststat-bling eller taskig porrfilm tycker jag. 
    Och vad gäller string-trosor ..... do not get me started!!!!!
    Kanske en PROMILLE av världens kvinnorövar passar i string - inte mer!
    Är lika sexigt som en tramp-stamp typ..

Man har väl inte string för att man tycker det är snyggt? Mer för att inte få fula, ihopknycklade troslinjer i baken. Eller, det kanske finns tjejer som tycker de är snygga i string - jag är inte en av dem men har det ibland av praktiska skäl. Håller med dig om raff-set, usch!
  • Bure

Det spelar ingen roll om det är stövlar å hotpants eller blus och byxor, så länge hon bär det för sin skull och trivs i det, självkänsla och attityd betyder mer än vad alla andra tycker och tänker.

• Anonym (U2)

Det allra mesta som framhäver eller avslöjar kvinnligheten klär en kvinna runt 50 väldigt bra, dvs ingen större skillnad mot en 25-åring. En bra tumregel för mogna damer (samt unga damer) är följande: Lättklädd = rätt klädd. Visa lite hud är aldrig fel. Rosa eller rött är perfekta färger på damkläder, särskilt blondiner klär oerhört bra i rosa. =)

Kroppskonstitutionen får gärna inverka på klädvalet.

Större damer som är mer yppiga, frodiga och bastanta klär sig särskilt bra i t.ex. leggings och andra åtsmitande benkläder, eller varför inte kort-kort. Jeans funkar bra.

Slankare damer gör sig särskilt bra i långklänning och liknande. Har man väldigt smala ben bör man kanske välja bort leggings och föredra jeans eller klänning istället.

Sandaler utan strumpor på fötterna är finfint när vädret tillåter. Bikini när tillfället tillåter. =)

På vintern kan det vara bra med stickade kläder: tröja. mössa och halsduk.

• Gabriella2440
    Anonym (U2) skrev 2018-10-11 23:11:51 följande:

Det allra mesta som framhäver eller avslöjar kvinnligheten klär en kvinna runt 50 väldigt bra, dvs ingen större skillnad mot en 25-åring. En bra tumregel för mogna damer (samt unga damer) är följande: Lättklädd = rätt klädd. Visa lite hud är aldrig fel. Rosa eller rött är perfekta färger på damkläder, särskilt blondiner klär oerhört bra i rosa. =)

Större damer som är mer yppiga, frodiga och bastanta klär sig särskilt bra i t.ex. leggings och andra åtsmitande benkläder, eller varför inte kort-kort. Jeans funkar bra.

Slankare damer gör sig särskilt bra i långklänning och liknande. Har man väldigt smala ben bör man kanske välja bort leggings och föredra jeans eller klänning istället.

Sandaler utan strumpor på fötterna är finfint när vädret tillåter. Bikini när tillfället tillåter. =)

Mörkhåriga passar i rosa och rött lika mycket. Beror på vad man är för årstid i färgskalan.
  • Anonym (enriktigkarl)

Thighta jeans, thighs eller en kort kjol som underdel, på överdelen ett matchande plagg med urringning som visar klyftan. Även en kort klänning är vackert.
    Om det handlar om underkläder så absolut string, de framhäver rumpa och ben så positivt, rumpan ser fylligare ut och benen ser längre ut. BH:n där tycker jag att en vacker spets BH är vackrast, tycker inte att behagen ska gömmas i någon dassig påse utan det ska vara modell och form som framhäver och förgyller.
    Om det handlar om arbetskläder måste man ju naturligtvis anpassa sig till vad som är lämpligt och till vad som fungerar utifrån arbetet.

• Anonym (Kvinna50)
    Anonym (U2) skrev 2018-10-11 23:11:51 följande:

Klockrent, grymt bra inlägg tycker jag!!!
  • Anonym (Anonym)

Precis som hon vill det finns inga regler för det.

• Pussan
    Älskar sex skrev 2018-10-10 15:43:52 följande:

Klart Du kan. Vad har åldern med klädseln att göra. Snyggt att se kvinnor som inte " tantar " ner sig och vågar klä sig i lite utmanande kläder????????

Tack, precis vad jag hoppades få läsa! Jag är "runt 50" och älskar att känna mig sexig. Kort skinnjacka just nu (jeansjacka när det är varmare), kort linne med lite bar mage, höga klackar o kort snäv kjol eller jeans med rejäla lufthål t ex... visst, jag är slampig. Jag gillar det!

Och det må finnas de som tycker att jag är en patetisk gammal kärring, men oj! så många som tycker att jag är het och sexig. Även yngre män alltså!
  • Deacon
    Pussan skrev 2018-10-19 22:44:44 följande:

Tack, precis vad jag hoppades få läsa! Jag är "runt 50" och älskar att känna mig sexig. Kort skinnjacka just nu (jeansjacka när det är varmare), kort linne med lite bar mage, höga klackar o kort snäv kjol eller jeans med rejäla lufthål t ex... visst, jag är slampig. Jag gillar det!

Och det må finnas de som tycker att jag är en patetisk gammal kärring, men oj! så många som tycker att jag är het och sexig. Även yngre män alltså!

Vågar man gissa att de som har en mer fördömande syn på ditt klädval inte själva skulle bära upp klädseln lika snyggt som du gör?
  • Pussan
    Deacon skrev 2018-10-19 22:55:41 följande:

Vågar man gissa att de som har en mer fördömande syn på ditt klädval inte själva skulle bära upp klädseln lika snyggt som du gör?

Kanske är det så, kanske är det självförtroendet som saknas i vissa fall.

Vi är alla olika och långt ifrån alla vill vara "sexobjekt".

Jag vill...!
  • Miss Sunny

Håller till 100 % med Pussan. Älskar blickarna från yngre män. 
  • Pussan
    Miss Sunny skrev 2018-10-19 23:31:53 följande:

Håller till 100 % med Pussan. Älskar blickarna från yngre män. 

mmmm.... det är värt besväret! Det pirrar till i magen då (eller var det nu pirrar...)
  • Deacon
    Pussan skrev 2018-10-19 23:10:42 följande:

Kanske är det så, kanske är det självförtroendet som saknas i vissa fall.

Vi är alla olika och långt ifrån alla vill vara "sexobjekt".

Jag vill...!

Är väl förvisso en klassiker. En del som har taskigt självförtroende mår säkert lite bättre om de genom sin negativitet kan sänka andra också. Delad glädje är sägs ju vara dubbel glädje så kanske är delat svårmod bara hälften så tungt atr bära. Trevligt oavset att det finns lite "äldre" kvinnor som dig, Miss sunny m fl. som inte nödvändigtvis ser ett samband mellan åldern och mängden kläder som "måste" bäras.
  • Älskar sex

Hej.

Gillar det Du skriver om Ditt klädval. Så snyggt och stiligt. Finns inget bättre än en mogen kvinna som klär sig snyggt stiligt och utmanande. Själv är jag också noga med att klä mig snyggt och inte gubba ner mig. Bry Dig inte om någon tycker Du är en gammal patetisk kärring. Dom är bara avundsjuka för att dom inte vågar. Kram
  • Pussan
    Älskar sex skrev 2018-10-20 15:38:53 följande:
    Hej.

Gillar det Du skriver om Ditt klädval. Så snyggt och stiligt. Finns inget bättre än en mogen kvinna som klär sig snyggt stiligt och utmanande. Själv är jag också noga med att klä mig snyggt och inte gubba ner mig. Bry Dig inte om någon tycker Du är en gammal patetisk kärring. Dom är bara avundsjuka för att dom inte vågar. Kram
    Precis så! Många som inte vågar...även snygga damer och även yngre damer. OK, alla ska göra som de vill.
    Hur klär du dig snyggt? Kavaj och jeans tycker jag är skitsnyggt på killar, gärna lite ripped jeans...gärna en slips också! Manligt.
  • Älskar sex
    Pussan skrev 2018-10-20 21:19:55 följande:

Precis så! Många som inte vågar...även snygga damer och även yngre damer. OK, alla ska göra som de vill.

Hur klär du dig snyggt? Kavaj och jeans tycker jag är skitsnyggt på killar, gärna lite ripped jeans...gärna en slips också! Manligt.

Ja precis så gillar jag att klä mig. Och växlar mellan snygga boots till det och/eller snyggare sko.
Svar på tråden Hur bör en kvinna klä sig runt 50?