• Anonym (kastrering)

    Om det skett en våldtäkt i ert område där ni brukar gå?

    Fick nyss vetskap om att det jag fasat nu hänt. Att det skett en våldtäkt i min skog där jag promenerar dagligen! Känner att det var droppen och kommer att påverka mitt liv och mina val otroligt mycket framöver för att inte tala om den stackars tjejen!!!

    Nu får det fan vara nog! Dödsstraff på våldtäktsmän tack!

  • Svar på tråden Om det skett en våldtäkt i ert område där ni brukar gå?
  • Stampidus
    Glinda från Oz skrev 2018-10-10 11:51:37 följande:
    Så om tjejen har sagt att hon inte vill och mannen har sex med henne i alla fall är det fjanteri och oseriösa anklagelser?
    Absolut kan det vara det. Jag menar att dödsstraff ska finnas på grova våldtäkter.

    Annars kan vi ju ha dödsstraff på kvinnor som är otrogna också. Lite random dödsstraff lixom.
  • Anonym (V)
    Glinda från Oz skrev 2018-10-10 11:49:17 följande:

    Tror du man mår bättre av att bli våldtagen inomhus?


    Nej , men TS tråd handlar inte om att folk blir våldtagna inomhus av kompisar.

    Varför måste ni spamma alla trådar som handlar om just överfallsvåldtäkter med OT ?
  • Glinda från Oz
    Stampidus skrev 2018-10-10 11:55:58 följande:

    Absolut kan det vara det. Jag menar att dödsstraff ska finnas på grova våldtäkter.

    Annars kan vi ju ha dödsstraff på kvinnor som är otrogna också. Lite random dödsstraff lixom.


    Med andra ord är det inte bara fritt fram att våldta, det är tjejen som har gjort fel också och otrohet är lika illa som våldtäkt. Då vet jag!
  • Glinda från Oz
    Anonym (V) skrev 2018-10-10 12:52:37 följande:

    Nej , men TS tråd handlar inte om att folk blir våldtagna inomhus av kompisar.

    Varför måste ni spamma alla trådar som handlar om just överfallsvåldtäkter med OT ?


    Det är inte OT att påpeka att ts borde vara mer försiktig med killar hon känner än när hon är utomhus.
  • Anonym (V)
    Glinda från Oz skrev 2018-10-10 13:01:29 följande:

    Det är inte OT att påpeka att ts borde vara mer försiktig med killar hon känner än när hon är utomhus.


    Vi får väl fråga om TS håller med i så fall.
  • Anonym (V)
    Anonym (Inte alls) skrev 2018-10-10 11:40:20 följande:

    Våldtäkten i Hökarängen som det rapporteras om idag (och som förmodligen är den som nämns i trådstarten) var en sådan. Bekant till offret, överfall utomhus.


    Menar du detta?

    Polisen :

    Vad jag har kunnat läsa mig till är de bekanta, känner till varandra, men jag vet inte om de vet varandras namn eller inte, säger Mikael Pettersson.

    Finns det någon mer info om att det var en kompis eller pojkvän , det vill säga en person hon valde att umgås med?

    ?Känner till varandra? kan betyda någon som råkar bo i samma område , går i samma skola osv.

    Det vill säga ej samma situation som vissa tar upp om att ens barns far eller kompis eller släkting osv. är farligast .
  • Glinda från Oz
    Anonym (V) skrev 2018-10-10 13:10:16 följande:

    Vi får väl fråga om TS håller med i så fall.


    Det spelar absolut ingen roll om hon håller med.
  • Anonym (Ja)

    Jag undviker kvälls- och nattetid vissa platser i mitt bostadsområde där det skett våldtäktsförsök, ja.

    Med detta sagt vet jag mycket väl att det statistiskt sett är betydligt större risk att bli våldtagen av en ytligt bekant eller någon man känner än att bli våldtagen utomhus av en total främling.

    Men eftersom jag på grund av ett krävande jobb och småbarn i princip ändå aldrig går på fester, på krogen , på festivaler eller liknande så förekommer det i mitt liv helt enkelt inte särskilt många situationer där jag känner någon oro för att bli våldtagen av en ytlig bekant.

    Jag vet också mycket väl att en stor andel våldtäkter och våld mot kvinnor överlag sker inom ett förhållande. Men eftersom min partner aldrig varit vare sig våldsam eller kontrollerande under alla de år vi har varit tillsammans och heller inte haft några problem att acceptera mitt "Nej" de gånger han vill ha sex men inte jag så känner jag ingen som helst rädsla för att utsättas för våldtäkt av min partner i hemmet. Påstår inte att jag lever med någon övermänniska av något slag , vi tjafsar om disk och dagishämtningar till och från som de flesta andra. Det enda jag säger är att han vare sig är våldsam, kontrollerande, svartsjuk eller har några problem med att acceptera ett Nej.

    Alltså finns det inte så hemskt många andra situationer än det offentliga rummet , inomhus och utomhus där jag känner någon oro just för att bli våldtagen.

    Det är väl inte särskilt underligt att man utgår just ifrån hur ens eget liv ser ut när det gäller vad man oroar sig för för egen del?

    Och följande är alltid bättre att säga en gång för mycket än en gång för lite:

    Jag är absolut ingen SD-sympatisör för att jag har fräckheten att oroa mig för att bli våldtagen utomhus. SD är det absolut sista partiet jag skulle rösta på, delvis på grund av allt som kommit fram om hur de internt smutskastar och skuldbelägger kvinnor som utsatts för sexualbrott samtidigt som de håller förövarna om ryggen.

  • Latinofire

    Våldtäkter är oacceptabla! Den som våldför sig på ngn är en ynkrygg och ska behandlas med samma metod dem också. Jag har börjat nattvandra med andra vuxna i mitt närområde eftersom jag har fått nog av de här vidriga beteendet som vissa killar uppvisar idag!

    Dessa pojkar (kan inte kalla dem män för det är dem inte i mina ögon) gör nog detta pga den sexuella driften och samtidigt för känslan att ha makt men det skulle inte förvåna mig om dem också gjorde det för kicken.

    I vilket fall är det vidrigt och hur dåligt måste inte tjejen/kvinnan ifråga må efter ngt så fruktansvärt. Nej oacceptabelt.

Svar på tråden Om det skett en våldtäkt i ert område där ni brukar gå?