• Klöver78

Clearblue med veckoindikator visar fel - IVF/FET

Jamen såklart ska man ta ett test som inte bara ger ett plus utan också skapar någon form av oro... Hade FET-återföring av 5-dagars blastocyst den 26 september och testdag idag, dvs rd 14, och fick då gravid 1-2 veckor (ej egen cykel, dvs tillförda hormoner i form av progynon & lutinus som jag ska fortsätta ta fram till vecka 13).

Blir inte riktigt klar över exakt hur dåligt (eller inte) detta egentligen är, men tänker att jag ju nu rimligen borde vara på 2-3 veckor iaf? Jag har tidigare haft en trist cb-digital-veckoindikator-upplevelse, men då var det en spontan graviditet när jag inte alls visste när befruktningen skett. Fick första testet gravid 1-2 och sedan samma resultat nästa vecka igen, och några dagar senare ett missfall. Men som sagt, det är ju inte jämförbart.  

Jag har såklart googlat massor på dessa timmar som gått sedan testet och även pratat med vår klinik - hon sa bara helt kort att jag skulle bortse från den delen av resultatet och bara fokusera på att jag är gravid, vi bokade in VUL om 3 veckor. Vi pratade inte närmre kring vad den borde visa. Men VUL görs ju i vecka 7, vilket måste innebära att jag nu beräknas vara i vecka 4.

Ja ni hör, jag är ju helt villrådig och har en del ångest och kommer inte släppa detta på ett tag. Helst vill jag höra solskenshistorier, men även den andra varianten såklart. Någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Clearblue med veckoindikator visar fel - IVF/FET
  • grönaärtan

Hej!

Men stämmer inte det med 1-2 v? då borde du vara i v 4då.

det har gått cirka 14 dagar om jag förstår rätt? Sedan är alla olika, jag bytte från 1-2 till 2-3 ganska snabbt men 3+ tog ett bra tag innan det slog över till det. Det beror på hormoner och så vidare det är inte att det stämmer på dagen.

lycka till!

• Klöver78

@grönaärtan:
    Jo, men kanske? Hoppas hoppas det. Men överallt jag läser så får de som plussat med 5-dagars blasto 2-3 eller t o m 3+ på testdagen. Kom in på ngn tråd där man kunde läsa att en överläkare på RMC i Linköping sagt att HCG-produktionen tydligen kommer igång lite långsammare när man gör stimulerat FET, så klamrar fast vid det. Och tänker tortera mig själv med att testa med veckoindikator om en vecka igen.. Önskar dock att jag helt valt bort det där himla testet, väcker ju bara en massa oro. Tack för svar iaf :)

• Fia 28

Men om du räknas vara i v 4 nu så är ju 1-2 helt korrekt eftersom det räknar från ägglossning eller i ditt fall från införing av ägget. Det kan ju vara att du är riktigt på gränsen att slå över till nästa. Riktigt så exakta är faktiskt inte dedär testena.

• Sjuttiosjuan

Oroa dig inte! Du kanske är mitt på ett gränsvärde? Hände mig också när jag väntade på 2-3v skulle slå över till 3+, tog evigheter!!

Lycka till:)

• Jag är bara jag

De visar sällan rätt om man ska tro alla trådar i samma ämne här varje vecka! Du är gravid-punkt.   Du ska ju absolut inte räknas som gången efter vad testet visar utan från insättningsdatumet som är 2+5 med en blastis. Gjort 10 insättningar själv varav 8 med blastisar så det vet jag.

Svar på tråden Clearblue med veckoindikator visar fel - IVF/FET