olof 45 skrev 2018-10-12 09:00:32 följande:
"Nöjesresa"? Vad har du för grund till att säga så?
Jag jobbar på ledningsgruppsnivå (förutom nu när jag är hemma med punkterad lunga alltså och - ve och fasa - slösurfar bort flera timmar per dag...), och jag har jobbat kanske 10 timmar per dag på dylika "nöjesresor", och hade hellre umgåtts med familjen...
Tänkte precis samma sak... Visst man kanske åker till spännande ställen, men när man aldrig ser utsidan av hotellet eller konferenscentret så undrar jag vart "nöjet" ligger?
Min gissning är att TS kanske är ganska så ung och/eller inte jobbat så länge på kontoret. Därför tror hen att det är något mer spännande som händer när man åker på konferens än det som faktiskt händer. Hjälper sen kanske inte med allt snack om saker som händer på konferenser... De där festerna och otrohetshistorierna.... Att sanningen är att man på kvällen svär över gemensam middag, och 9 gånger av 10 är för trött för att orka göra något annat än max ta ett glas vin i tystnad i baren innan man piper upp på rummet för att sova djupt, det pratar man inte lika mycket om... Låter väl inte lika spännande och glamoröst...