• Lijnah120

Konferensresa - alla inte bjudna

"Ledningsgruppen" på företaget ska åka på utlandsresa för att planera framtiden.

De som ska åka är vd, arbetschef, 2 platschefer och ekonomicontrollern. Jag som är ekononomiadministratör, en mätingenjör och en fibersamordnare är inte medbjudna.

Jag kan tycka att det är lite orättvist att inte alla får följa med, jag vet ju att det mest är nöjesresa.

Känner mig inte riktigt som en i gänget. Tycker ni att det låter schysst?

• Svar på tråden Konferensresa - alla inte bjudna
  • Kusinen

Är ni alltså bara tre personer som inte tillhör ledningsgruppenpå arbetsplatsen?

• Lijnah120
    Kusinen skrev 2018-10-10 19:15:28 följande:

Är ni alltså bara tre personer som inte tillhör ledningsgruppenpå arbetsplatsen?

Ja av vi som jobbar inne på kontoret alltså.
  • TillFlorida

Ledningsgruppen åker för att planera ledningen av företaget inför framtiden. Det är väl bara rimligt att det är ledningen för företaget som gör detta?
    Det är klart att jag också skulle vilja åka om jag var du, men det är helt klart rimligt att bara ledningsgruppen åker.

• Minimalen

Kan du inte nöja dig med resan till Prag som ni ska åka till enligt din tidigare tråd.

• annabellelee

De som reser verkar ju alla vara chefer. Om du är administratör är det kanske därför du inte får följa med, för att det är en resa för cheferna? Ta det inte personligt.

• Hilde3000

Planera framtiden för ett företag gör de som är i ledningen, därför följer du som administratör inte med. Inget konstigt.

• Lijnah120
    Minimalen skrev 2018-10-10 20:26:27 följande:

Kan du inte nöja dig med resan till Prag som ni ska åka till enligt din tidigare tråd.

En kollega hade sagt att vi skulle åka allihopa men nu blev det inte så - det var bara ledningsgruppen.
  • Petter och jag

Du skriver att du inte känner dig som en i gänget. Det stämmer i det här fallet, du ingår ju inte i ledningsgruppen.

• Physalis

Oschysst hade det varit om ni var ett kompisgäng möjligen men nu är det här er arbetsplats. Så nej.

Korrekturläser som en kratta
  • AnnaSthlm

På en arbetsplats blir inte "hela klassen" bjuden när det är kalss. Det är tyvärr så livet ser ut.

Trivs du i övrigt?

• olof 45

"Nöjesresa"? Vad har du för grund till att säga så?

Jag jobbar på ledningsgruppsnivå (förutom nu när jag är hemma med punkterad lunga alltså och - ve och fasa - slösurfar bort flera timmar per dag...), och jag har jobbat kanske 10 timmar per dag på dylika "nöjesresor", och hade hellre umgåtts med familjen...

• elsi
    Lijnah120 skrev 2018-10-10 19:10:34 följande:

"Ledningsgruppen" på företaget ska åka på utlandsresa för att planera framtiden.

De som ska åka är vd, arbetschef, 2 platschefer och ekonomicontrollern. Jag som är ekononomiadministratör, en mätingenjör och en fibersamordnare är inte medbjudna.

Jag kan tycka att det är lite orättvist att inte alla får följa med, jag vet ju att det mest är nöjesresa.

Känner mig inte riktigt som en i gänget. Tycker ni att det låter schysst?

Men ni tillhör väl inte ledningsgruppen bara för att ni sitter på samma kontor?

Orättvisa går inte att applicera på en arbetsplats på det sättet, konferenser och andra resor kommer man med på om det är relevant för ens uppdrag. Det kan inte vara en ren nöjesresa även om inslag av nöjen finns med på programmet. 
  • Coccolina
    olof 45 skrev 2018-10-12 09:00:32 följande:

"Nöjesresa"? Vad har du för grund till att säga så?

Jag jobbar på ledningsgruppsnivå (förutom nu när jag är hemma med punkterad lunga alltså och - ve och fasa - slösurfar bort flera timmar per dag...), och jag har jobbat kanske 10 timmar per dag på dylika "nöjesresor", och hade hellre umgåtts med familjen...

Tänkte precis samma sak... Visst man kanske åker till spännande ställen, men när man aldrig ser utsidan av hotellet eller konferenscentret så undrar jag vart "nöjet" ligger? 

Min gissning är att TS kanske är ganska så ung och/eller inte jobbat så länge på kontoret. Därför tror hen att det är något mer spännande som händer när man åker på konferens än det som faktiskt händer. Hjälper sen kanske inte med allt snack om saker som händer på konferenser... De där festerna och otrohetshistorierna.... Att sanningen är att man på kvällen svär över gemensam middag, och 9 gånger av 10 är för trött för att orka göra något annat än max ta ett glas vin i tystnad i baren innan man piper upp på rummet för att sova djupt, det pratar man inte lika mycket om... Låter väl inte lika spännande och glamoröst... 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Tiina87

Varför anser du att du ska få åka med som inte tillhör ledningen?!

• Tiina87

Så länge du inte ingår i ledningsgruppen så kommer du aldrig tillhöra "gänget" mer än att vara kollegor med dem.

Svar på tråden Konferensresa - alla inte bjudna