Inlägg från: whitestar |Visa alla inlägg
  • whitestar

2 timmar att somna

Frågan är vad hon gör om kvällarna innan läggdags? Sonen på 11 får alltid stänga av elektronik senast 1 timma innan sänggående han kan dock få sitta o se på tv om han vill.annars är det lugna aktiviteter som gäller ex. Rita eller läsa

• whitestar

Frågan är vad hon gör om kvällarna innan läggdags? Sonen på 11 får alltid stänga av elektronik senast 1 timma innan sänggående han kan dock få sitta o se på tv om han vill.annars är det lugna aktiviteter som gäller ex. Rita eller läsa

Sharper skrev 2018-10-11 09:38:49 följande:

Vi försöker få igång henne att läsa, hon har sagt att hon saknar böcker hos oss. Jag var iväg och köpte en bok som hon fick välja själv och tog hem en hel del böcker som hon gillar som jag hade som liten. Men hon är för trött på kvällen för att läsa säger hon. Ändå kan hon tycka ibland att de får lägga sig tidigt. Men somnar hon som hon ska (mellan 20-21 senast) vilket inte hör till vanligheterna så är hon pigg på morgonen och då går hon upp utan problem. Barnen har egna väckarklockor på rummen.

Men se till att hon lägger sig senast 21. Man ska inte liägga sig i sängen långt före man somnar om man inte kan somna efter ca 45 min. Så får man gå upp en stund o göra nåt tråkigt o prova lägga sig igen efter en kvart ca. Men en 10-åring tycker jag är stor nog att klara av sin nattning själv. O härhemma säger vi godnatt o ger kramar en gång per kväll inge mer!
Svar på tråden 2 timmar att somna