Inlägg från: ElissaLevin |Visa alla inlägg
  • ElissaLevin

Tar tid att bli gravid

Måste bara få skriva av mig lite känner jag. Jag är 25 år gammal , min man är 29 år. Vi har nu försökt skaffa barn i 6 eller 7 månader utan något positivt resultat. Innan vi började försöka trodde jag att det skulle gå snabbare. Har läst att det är normalt att det kan ta 1 år om man är under 30.. Men endå så blir man så ledsen då alla ens kompisar blir gravid nästan direkt , och frågor om när vi ska få barn blir allt fler , dom har ju ingen aning hur vi kämpar ? Tycker de är så jobbigt!! Ibland tänker jag är de något fel på mig ? . Min ägglossning är jag säker på när jag har eftersom att vi kör på ÄG tester.. och vi myser alltid mycket under fertila dagarna och ägglossningsdagen samt dagar efter. Jag har även lätta cellförändringar men läkare har sagt att det inte alls ska påverka något om man försöker bli gravid så hoppas verkligen att det är så. Finns det nån som är i samma sitts som mig eller har varit och kanske kan ge några tips o råd på nånting som hjälper att kanske bli gravid snabbare ? Tack på förhand.

• Svar på tråden Tar tid att bli gravid
  • ElissaLevin

Jag brukar också få den känslan att jag kanske inte ens kan få barn? Fyyy jag skulle aldrig klara av någonting såntt. Men jag får sluta tänka så. De kommer väll när det kommer... Dessutom står det att folsyra ska hjälpa men undra om såntt bara e skit snack , har ätit det varje dag sen februari.... det är ganska lång tid.

• ElissaLevin

Okej då förstår jag. Men ska man kolla upp det ifall det går typ 1 år och det fortfarande inte hänt nått ? . Jag har jätte jobbig mens då jag får extremt jobbiga smärtor , har kollat upp om det är cysta eller nått i äggledaren men de va de inte de såg bra ut sa dom, så då litar man på att det är bra och försöker tänka positivt varje månad , blir så ledsen när mensen kommer varje månad när man verkligen försöker ordentligt, usch blir tårögd bara av att tänka på de nu. Folk säger att när man slutar tänka på de så händer de, men de är jätte svårt att inte tänka på det ...

• ElissaLevin

Ohhh jaa #kantarellen89 Får stötta varandra. Vad skönt att kunna prata me folk som är i samma sitts som mig... Läste någonstans att Vetegroddsolja ska vara bra för ägget att fästa i livmodern, dricka 2 tsk om dagen, har precis klickat hem det från hälsokost, prova det du med :)

• ElissaLevin

När jag skriver mysa så menar jag självklart att vi har sex.. förstår väll jag med att det inte blir barn av att ?mysa ?

• ElissaLevin

Jag trodde faktiskt att jag hade endometrios me tanke på hur jag mår under mens, fick tid hos gyn och hon ställde ett par frågor och kom sedan fram till att jag förmodligen inte har endometrios bara de att jag kanske har en lite mer känsligare livmoder än andra för livmodern drar ihop sig vid mens och de är de som gör ont på vissa :)

• ElissaLevin

Har läst om folk som provat Bisolvon och att flera skriver att dom lyckats bli gravida av de, va sjukt ? Ska kanske testa det ? Några skriver också att de bara är skit snack , men att prova skadar väll inte ?

• ElissaLevin

Jag blir oerhört tacksam att folk skriver och ger råd o tips, och att läsa att fler är i samma sitts får mig att börja tänka om lite,att det faktiskt kanske inte är något fel på mig som jag går runt och tänker ... att det är normalt och att många har varit eller är i samma sitts gör mig endå lite lugnare. Skaffa ett konto här just för att jag skulle bli lugnare i själen och kunna prata med nån, ni är bra, tack för att ni svarar i min tråd som jag startade. ??

• ElissaLevin

Nu är min mens 3 dagar försenad. Men jag kände redan för en vecka sen att den ska komma då jag haft mens smärta o ont i brösten som ja alltid får innan mens ... Jag vill inte tro nått annat heller för vill inte bli besviken ... drömmer även att mensen ska komma ! Har lagt om kosten lite slutat me bröd o socker kan de va därför mensen är sen ?

• ElissaLevin

Har inte testat mig då den hoppa ibland men skulle den inte kommit till på onsdag tar jag ett test... men sånn tur har väll inte jag :)

• ElissaLevin

O herregud!! Jag fick ett plus på stickan!!! Jag är gravid ??? Jag är i chock nu.. kan inte fatta detta!!!

• ElissaLevin

Alltså jag har ingen aning hur man räknar !! Jag hade mens första dagen senaste gången den 19 september , vilken vecka är jag i då ??

Svar på tråden Tar tid att bli gravid