• Loolinoondooda

Hjälp! Barnen vill aldrig göra något med oss.

Hej. Vi är en familj på två vuxna (Jag och min make) sedan tre barn.

Vi har levt tillsammans i snart fem år och har alltid haft en bra stämning i familjen, vi trivs bra tillsammans alla fem.

Nu till det jobbiga. Makens två barn vill inte umgås med oss. Så fort de kommer hem till oss (de bor varannan vecka) så är det endast ett Hej och sedan går de upp på lekrummet. Vi försöker med allt vi har att få de att vilja umgås och göra saker tillsammans som familj, men de bara nekar och vill inte.

VAD SKA VI GÖRA?! det känns fruktansvärt och förfärligt jobbigt.

Snälla hjälp, kom med tips ?

• Svar på tråden Hjälp! Barnen vill aldrig göra något med oss.
  • Loolinoondooda

Grejen är den att när det kommer folk och hälsar på så kommer de mer än gärna och kramas och ska sitta i knä på oss.

Jag kännermig ledsen över denna situation och det har helt enkelt blivit på detta vis nu sista tiden. Tidigare har vi varit en familj som umgås och gör saker tillsammans, men de vill liksom inte göra något. Vi försöker locka med att de får välja precis vad de vill men de enda svaret vi då får är "jag vet inte".

Osaliga gånger har jag tänkt att de inte gillar mig eller så, men de visar en helt annan sida så är det inte så.

• Loolinoondooda

Vi pratar med dem och vi får inte ut något, vi frågar om de inte trivs ( de säger att de trivs) vad de helst av allt vill göra (vet inte, får vi som svar. ) om något är på tok eller fel (nej det är det inte), vi pratar med de om de vill åka till mamma (men de vill de inte heller, för där är mammas kille elak och nyps, men inte enligt deras mamma eller hennes kille).

Det är lite därför jag skriver denna tråd, för att få tips på hur man kan göra, vad vi ska göra för att kanske få ur de vad felet är. Något råd..

Svar på tråden Hjälp! Barnen vill aldrig göra något med oss.