Inlägg från: Anonym (Klipp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klipp)

Ni som blivit sydda efter förlossning..

Blev sydd efter klipp med två stygn inne och två stygn utanpå. Absolut ingen information när jag lämnade sjukhuset.

Ca. 4 dagar efter förlossningen lossnade de två yttre stygnen och då började det göra fruktansvärt ont då såret lixom blev öppet.. de andra två stygnen lossnade efter ca 6 veckor.

• Anonym (Klipp)
    Anonym (Två stygn) skrev 2018-10-13 21:18:48 följande:

Syddes med två stygn inuti. De syddes på djupet och inte på rad.

Fick inte särskilt mycket info på BB annat än att stygnen skulle försvinna av sig självt och att det var bra att kissa i duschen istället för på toa i början för att undvika att kisset sved i såret.

Stygnen spände och gjorde ont men försvann efter ca 6 veckor. Ville börja ha sex då, men mannen var rädd att skada mig och insisterade på att vänta tills mitt underliv hade inspekterats på efterbesöket.

Vet inte om jag hade infektion. Smärtan tilltog efter två veckor och var så illa att jag yrade en helg. Min man ringde 1177, men de sa att "smärtan tilltar när det börjat läka". Vi åkte därför inte in till akuten då avståndet är långt. Efter helgen var jag bättre. På efterbesöket avfärdade barnmorskan dock beskedet som 1177 givit och sa att vi borde ha åkt in till akuten.

Herregud vilket idiotiskt svar av 1177!! Det tar inte 2 veckor innan det börjar läka, det börjar läka typ direkt... och dom borde veta att man ska åka in direkt om smärtan blir värre än den varit i början.
Svar på tråden Ni som blivit sydda efter förlossning..