• Timal89

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Finns det någon som inte orkat vänta ett är för att få undersöka sig och istället gått privat? Skulle gärna vilja ställa några frågor i såfall

• Timal89
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-23 19:32:09 följande:

Hej!

Vi är inne på vårt 8:e försök och har redan bokat en tid för fertilitetsutredning nästa månad.. Så kan ju återkomma om en månad när jag vet hur det var.

Hur länge har ni försökt?

Hej!

Fick precis mens efter 5 försöket. Inte alls ?länge? men de känns jobbigt psykiskt att inte ens veta om vi kan bli gravida. Jag vet inte om jag orkar vänta ett år. Vet du hur utredningen går till? Blir båda ni undersökta?
  • Timal89
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-23 21:32:44 följande:

Förstår hur du känner. Efter ett halvår kände jag att jag tappade fotfästet lite och ville bara dra täcket över huvudet och försvinna.. Den här resan är så mycket mer knäckande än jag tidigare kunnat ana.. Psykiskt inte minst. Jag håller med om att om det skulle vara något uppenbart fel vill man ju veta det snarast och inte hålla på att försöka förgäves månad efter månad.

Vi ska gå igenom en hälsodeklaration och samtal, blodprov, spermaprov, undersökning av äggstockar och ev äggledarspolning om jag förstått allt rätt.

Okej men va skönt att öndå kolla upp allt sånt! Jag Bill oxå göra det. Men inte riktigt berättat om min känsla för min partner. Vi har ändå hållt humöret uppe o sagt ?7-12 mån är normalt Bla bla? men de här är ju de enda som snurrar i mitt huvud. 24/7. Nu ångrar kag mig att vi inte började tidigare. Haha. Men de är ju lätt att känna i efterhand. Vet du ungefär vad man får betala om man gör utredningen privat?
  • Timal89
    piffan87 skrev 2018-12-18 08:34:38 följande:

Tjejer, jag fick precis världens bästa julklapp (dom två första var väldigt svaga så tog ett digitalt)

Jättemega stort grattis!! har du tempat denna cykel? Skulle du vilja visa den i så fall?
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet