• Längtansblåblomma

    Försöker bli gravid med 1a barnet

    Hej!

    Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

  • Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • Längtarefterbarn83
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-10 13:05:06 följande:

    Fick just ett ultraljudsklipp upp i ansiktet via messenger från min 3:e vän, den 3dje gravida i det kompisgänget jag har och det gör så jäkla ont i hjärtat. Jag skäms verkligen över mina känslor för att jag inte längre kan känna någon glädje då det är allt jag drömmer om själv. Det känns som att jag håller på att tappa bort mig själv i allt dethär. Det känns som att jag håller på att isolera mig totalt från allt och alla för att undvika att det ska lysa igenom hur trasig jag känner mig i själen... Är det någon som känner igen sig? Vad gör ni för att inte gå under i denna längtan? Ursäkta för världens deppigaste inlägg:/


    Hej alla!

    Jag är ny här och hoppar gärna in i tråden. Jag är 35 och vi har försökt bli gravida sen i mars och inget har hänt. Jag känner i kroppen och ser på flytningar att jag borde ha ägglossning, men testerna visar inget. Är på dag 17 idag och testerna visar inget, (har en cykel på 31 dagar) så hoppas bara att jag har sen ägglossning.

    Min bästa kompis berättade igår (genom att skicka bild på sitt plus) att hon var gravid (de har lyckats jättesnabbt) och jag har typ gråtit sen dess. Jag är så avundsjuk!! Jag är såklart glad för hennes skull och samtidigt har jag sorg för att vi inte lyckas. Längtansblåblomma jag förstår verkligen vad du menar och hur du känner kring att du isolerar dig. Jag vill helst bara sjukskriva mig och sova...men det hjälper väl inte.

    Har Bim 25/11 men har tappat hoppet känns det som...

    Underbart iallafall att få skriva av sig och läsa att jag (tyvärr) inte är ensam. ??

    Kram på er
  • Längtansblåblomma
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-10 14:41:20 följande:

    Hej alla!

    Jag är ny här och hoppar gärna in i tråden. Jag är 35 och vi har försökt bli gravida sen i mars och inget har hänt. Jag känner i kroppen och ser på flytningar att jag borde ha ägglossning, men testerna visar inget. Är på dag 17 idag och testerna visar inget, (har en cykel på 31 dagar) så hoppas bara att jag har sen ägglossning.

    Min bästa kompis berättade igår (genom att skicka bild på sitt plus) att hon var gravid (de har lyckats jättesnabbt) och jag har typ gråtit sen dess. Jag är så avundsjuk!! Jag är såklart glad för hennes skull och samtidigt har jag sorg för att vi inte lyckas. Längtansblåblomma jag förstår verkligen vad du menar och hur du känner kring att du isolerar dig. Jag vill helst bara sjukskriva mig och sova...men det hjälper väl inte.

    Har Bim 25/11 men har tappat hoppet känns det som...

    Underbart iallafall att få skriva av sig och läsa att jag (tyvärr) inte är ensam. ??

    Kram på er


    Åh, tack för din förståelse och fina ord. Jag känner igen mig till hundra procent i din situation med din vän! Man vill vara glad, samtidigt som man går i tusen bitar.. Inte helt enkelt... Och sen att behöva bli påmind om den där växande magen när ens egna fylls av ett tomt hål:/

    Jag har också försökt sen i våras, och trots utslag på tester, temp höjning, sekret metoden så verkar ingenting vilja fastna där inne.. :( jag har bim om några dagar men känner precis som du, hopplöshet.. Varför skulle det bli någon skillnad denna månad? :(

    Vilka tester använder du? Jag tycker att clearblue tester känns lättast att läsa av.. Hoppas att du snart får utslag på testet! Förstår din frustration! <3

    Ja, just nu har jag lust att bosätta mig i sängen och komma ut först när jag fått ett plus på stickan, för att känna någon glädje igen, för både mig själv och andra.. Har liksom kommit in i nån fas av att allt känns meningslöst och att allting påminner om allt man inte har...

    Kram och styrka till dig!

    Och ja, det är väldigt skönt att inse att det är fler som känner precis likadant som en själv, för ibland känns det som att man är ensammast i hela världen... <3
  • Längtansblåblomma
    Myran1979 skrev 2018-11-10 13:28:06 följande:

    Inte behöver du be om ursäkt heller! Det är ju helt naturligt att du känner så! Du är ingen dålig kompis eller människa för att du känner så! Undvik ALLA situationer som får dig att må dåligt. Det kan bara du ta ansvar för. Man kan ju inte förvägra andra att känna glädje med sin graviditet (på samma sätt som du kommer glädjas när du blir gravid förhoppningsvis).

    Min kusin ringde och babblade om barn, jag var så less och hon vet inte om att vi har det svårt så jag lade helt sonika på och skickade ett ursäktande sms senare att jag har en trasig telefon. Jag höll på att kräkas och kände att jag måste få ett slut på hennes snack, och vips blev det tyst när luren lades på.

    Försök höra sånt som du tycker om! Med din partner, vänner/släkt etc som förstår din situation och som inte smetar im sin babyslycka.

    DU ÄR HELT NORMAL!


    TACK för dina värmande ord! <3 det är så skönt att höra att andra är i samma situation som en själv, även om man såklart önskar att det vore självklart för alla att bara bestämma sig för att vilja få barn-och vips så var man gravid! Men så enkelt är det ju dessvärre inte för alla...

    Jag tycker att du gjorde helt rätt i att lägga på... Fy vad jobbigt att behöva höra på allt bebisprat när man själv kämpar på! Så det är nog som du säger, man får välja vilka situationer man utsätter sig för och hur mycket man orkar med känslomässigt.

    Jag står i valet och kvalet att orka åka och hälsa på mina vänners bebisar, vilket jag känner att jag eg. Borde som vän, men vet inte om jag klarar det just nu, rent mentalt.. Vad skulle du gjort?
  • Längtansblåblomma
    piffan87 skrev 2018-11-10 13:22:28 följande:

    Om jag gör! Vet exakt vad du menar.. även fast man försöker vara den större personen och glädjas med dem så blir de inte genuint. Jag gav mig själv en break och sa du behöver faktiskt inte alltid vara den bästa vännen i alla lägen. Tror säkert dom skulle förstå om dom hade varit i samma sits eller visste om hur man kämpade.. va inte för hård mot dig själv!


    TACK för din förståelse<3

    Så skönt med någon som förstår hur man känner..

    Jag känner just nu att det finns en stor risk att jag kommer tappa en del vänner i den här karusellen då typ ALLA verkar vänta barn/ha barn nu, men en vacker dag kanske man får en chans att förklara sig, och förhoppningsvis förstår de bättre då. Man önskar bara att man snart fick bli lite glad igen innan man faller för hårt.. :/
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-10 14:41:20 följande:

    Hej alla!

    Jag är ny här och hoppar gärna in i tråden. Jag är 35 och vi har försökt bli gravida sen i mars och inget har hänt. Jag känner i kroppen och ser på flytningar att jag borde ha ägglossning, men testerna visar inget. Är på dag 17 idag och testerna visar inget, (har en cykel på 31 dagar) så hoppas bara att jag har sen ägglossning.

    Min bästa kompis berättade igår (genom att skicka bild på sitt plus) att hon var gravid (de har lyckats jättesnabbt) och jag har typ gråtit sen dess. Jag är så avundsjuk!! Jag är såklart glad för hennes skull och samtidigt har jag sorg för att vi inte lyckas. Längtansblåblomma jag förstår verkligen vad du menar och hur du känner kring att du isolerar dig. Jag vill helst bara sjukskriva mig och sova...men det hjälper väl inte.

    Har Bim 25/11 men har tappat hoppet känns det som...

    Underbart iallafall att få skriva av sig och läsa att jag (tyvärr) inte är ensam. ??

    Kram på er


    Åh då har vi bim samtidigt! Förra månaden kom min ägglossning 7 dagar senare och förlängda min cykel med lika länge så det kan ju vara stress som påverkar (tyvärr).. märkte att allt blev som vanligt denna månad igen. Vet inte om det är någon hjälp men hoppas din ÄL dyker upp snart!

    Ja visst är det orättvist?! Det känns som att alla mina närmsta vänner plussade på första eller andra försöket. Alla pratar om hur fort det går och hur kompatibla man är.. är inte jag och min sambo kompatibla då? Usch som längtansblåablomnar sa, känns som att man kanske tappar lite vänner under denna period. Jag skärmar av mig och orkar inte umgås med dem när man själv inte kan få känna samma lycka.. kanske egoistiskt men man ju orkar fortsätta själv också! Jag hejar på er och följs gärna åt här på familjeliv med stöttning och allt som kan tänkas behövas <3 tänkte ni söka hjälp efter ett år?
  • piffan87
    cassandra92 skrev 2018-11-10 13:52:26 följande:

    Ja okej, så jag tänkte att man skulle göra!!!! :) Tack för infon, då börjar jag så fort jag har fått min höjning!


    Självklart! Märkte att man fick mer menssmärtor och kraftigare ÄL efter ha påbörjat använda krämen. Jag har aldrig känt min ÄL men denna gång gjorde jag. Vill tro att progesteronkrämen kanske hjälp till lite iaf..:)
  • DoriaP
    Myran1979 skrev 2018-11-10 11:00:27 följande:

    Jag förstår sååå väl! Ja alla här inne förstår nog! Det blir enorm press...allt det roliga blir som förbytt till fabriksmonotont produktions sex. Börja gärna innan blinket, spermierna kan ju leva upp till 5 dagar i en. Sen fortsätter ni dagligen när den börjat blinka. ÄL sker ju 24-48 h från det att du får utslag på stickan MEN eftersom du mäter på morgonurin så blir det inte exakt. Stickan mäter bara hirmonnivån men den säger inget om när du peakar.


    Bättre men många svar än inget ????. Men nu blir jag förvirrad igen, testade just igen och nu fick jag ingen gubbe alls !! Suck jag blir lite lätt knäpp av allt detta !!
  • DoriaP
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-10 13:05:06 följande:

    Fick just ett ultraljudsklipp upp i ansiktet via messenger från min 3:e vän, den 3dje gravida i det kompisgänget jag har och det gör så jäkla ont i hjärtat. Jag skäms verkligen över mina känslor för att jag inte längre kan känna någon glädje då det är allt jag drömmer om själv. Det känns som att jag håller på att tappa bort mig själv i allt dethär. Det känns som att jag håller på att isolera mig totalt från allt och alla för att undvika att det ska lysa igenom hur trasig jag känner mig i själen... Är det någon som känner igen sig? Vad gör ni för att inte gå under i denna längtan? Ursäkta för världens deppigaste inlägg:/


    Ja du är verkligen inte ensam !! Känns som om det blir till bebisar överallt just nu.

    Vi har inte sagt till någon att vi försöker, vilket gör att jag känner mig sjukt ensam ibland och vännerna förstår inte varför man nästan isolerat sig. Det är bara skriva om du behöver surra av dig nån gång !!
  • Längtarefterbarn83
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-10 16:13:16 följande:

    Åh, tack för din förståelse och fina ord. Jag känner igen mig till hundra procent i din situation med din vän! Man vill vara glad, samtidigt som man går i tusen bitar.. Inte helt enkelt... Och sen att behöva bli påmind om den där växande magen när ens egna fylls av ett tomt hål:/

    Jag har också försökt sen i våras, och trots utslag på tester, temp höjning, sekret metoden så verkar ingenting vilja fastna där inne.. :( jag har bim om några dagar men känner precis som du, hopplöshet.. Varför skulle det bli någon skillnad denna månad? :(

    Vilka tester använder du? Jag tycker att clearblue tester känns lättast att läsa av.. Hoppas att du snart får utslag på testet! Förstår din frustration! <3

    Ja, just nu har jag lust att bosätta mig i sängen och komma ut först när jag fått ett plus på stickan, för att känna någon glädje igen, för både mig själv och andra.. Har liksom kommit in i nån fas av att allt känns meningslöst och att allting påminner om allt man inte har...

    Kram och styrka till dig!

    Och ja, det är väldigt skönt att inse att det är fler som känner precis likadant som en själv, för ibland känns det som att man är ensammast i hela världen... <3


    Åh då har vi försökt ungefär lika länge. Hur gammal är du längtansblåblomma?

    Förut använde jag testlagrets stickor, inget utslag och nu använder jag clearblue, i get utslag än så länge. Tar testet klockan 14 varje dag.

    Jag förstår att du känner hopplöshet, men jag håller tummarna åt dig<3

    Ja exakt så! Jag har också kommit in i någon fas där allt känns hopplöst. Jag gråter mest hela tiden. Kan inte kontrollera det. När borde man få till gym och kolla om något är "fel"?

    Stor kram till dig, jag hoppas att vi får plus snart <3
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-10 17:18:57 följande:

    Åh då har vi bim samtidigt! Förra månaden kom min ägglossning 7 dagar senare och förlängda min cykel med lika länge så det kan ju vara stress som påverkar (tyvärr).. märkte att allt blev som vanligt denna månad igen. Vet inte om det är någon hjälp men hoppas din ÄL dyker upp snart!

    Ja visst är det orättvist?! Det känns som att alla mina närmsta vänner plussade på första eller andra försöket. Alla pratar om hur fort det går och hur kompatibla man är.. är inte jag och min sambo kompatibla då? Usch som längtansblåablomnar sa, känns som att man kanske tappar lite vänner under denna period. Jag skärmar av mig och orkar inte umgås med dem när man själv inte kan få känna samma lycka.. kanske egoistiskt men man ju orkar fortsätta själv också! Jag hejar på er och följs gärna åt här på familjeliv med stöttning och allt som kan tänkas behövas <3 tänkte ni söka hjälp efter ett år?


    Åh jag hoppas så att någon av oss plussar!! <3

    Ja det är så orättvist. Jag känner sån ilska över att de lyckades på andra försöket, fast jag borde vara glad :(

    Idag har jag i princip bottt i sängen och gråtit floder. Vill bara sjukskriva mig, men vet att det inte hjälper ;) Vi har sexat på som bara den, trots att testerna inte visar någon ägglossning. Ibland missar väl även tester försökt jag inbilla mig :)

    Jag är ju 35 så vi har pratat om att jag ska ta kontakt med gyn redan nästa månad om inget händer nu (vilket jag inte tror). Jag känner att mitt psyke går sönder. Jag vill så gärna ha barn och tyvärr har livet gjort att jag inte kunnat prova förrän såhär "sent".

    Piffan87 är det första barnet ni försöker få till? <3

    All lycka till er!!!

    Kram <3
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet