• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • oshark
    Kullan90 skrev 2018-12-11 16:37:41 följande:

Man kanske ska försöka få till det varje dag då ;)

Mest bara rädd att det blir ett "måste" liksom. Vill ju ändå att det ska vara mysigt o hett o härligt :)

Jag tror varannan räcker. Men kan ju dessutom börja med det och sen öka om man vill bättre att inte bränna ut sig på direkten :-P
  • Kullan90
    oshark skrev 2018-12-11 16:49:19 följande:

Jag tror varannan räcker. Men kan ju dessutom börja med det och sen öka om man vill bättre att inte bränna ut sig på direkten :-P

Haha eller hur ;)
  • Malin96

jag fick blod i två dagar på äl 7+ och får nu bruna flytningar Bmi -6. Och har visat jätte svagt På två rfsu test. Men jag undrar har detta hänt någon?

• oshark
    Malin96 skrev 2018-12-11 19:16:21 följande:

jag fick blod i två dagar på äl 7+ och får nu bruna flytningar Bmi -6. Och har visat jätte svagt På två rfsu test. Men jag undrar har detta hänt någon?

När du säger blod menar du blod blod? Alltså rött?

Du kan ju få en nidblödning när ägget fäster och bruna flytningar är troligtvis inte farligt om du skulle vara gravid. Men rött blod är annorlunda.

Vad jag sett här är RFSU kända för spökstreck tyvärr - men hoppas förstås att det inte är så i ditt fall!! Så jag skulle ta ett digitalt om någon dag för att få det svart på vitt
  • Malin96
    oshark skrev 2018-12-11 19:33:46 följande:

När du säger blod menar du blod blod? Alltså rött?

Du kan ju få en nidblödning när ägget fäster och bruna flytningar är troligtvis inte farligt om du skulle vara gravid. Men rött blod är annorlunda.

Vad jag sett här är RFSU kända för spökstreck tyvärr - men hoppas förstås att det inte är så i ditt fall!! Så jag skulle ta ett digitalt om någon dag för att få det svart på vitt

Ja blod blod :( men har inte det och fick endast när jag var på toaletten när jag torkade mig:(
  • oshark
    Malin96 skrev 2018-12-11 19:48:17 följande:

Ja blod blod :( men har inte det och fick endast när jag var på toaletten när jag torkade mig:(

Kan ha varit en nidblödning. Eller bara en ofarlig mellanblödning. Googla nidblödning Och ta ett digitalt test om någon dag.
  • piffan87

Hur går det för er alla? Själv inväntar jag BIM på tisdag den 18/12 och har haft så blandade känslor. För första gången på länge kände jag för att ge upp. Barn kanske inte är för mig då..Det känns ju som att det aldrig kommer gå. 

Ledsen för deppigt inlägg men behövde bara för tycka synd om mig själv lite.. Hoppas ni mår bättre!

• oshark
    piffan87 skrev 2018-12-13 20:46:54 följande:

Hur går det för er alla? Själv inväntar jag BIM på tisdag den 18/12 och har haft så blandade känslor. För första gången på länge kände jag för att ge upp. Barn kanske inte är för mig då..Det känns ju som att det aldrig kommer gå. 

Ledsen för deppigt inlägg men behövde bara för tycka synd om mig själv lite.. Hoppas ni mår bättre!

Bädda ner dig med nåt gott i sängen. Se en bra film. Passa på att äta lussebullar och pepparkakor och annat julgott. På tisdag kanske du får en fantastisk julklapp

Jag har BIM imorn. Men vet att det inte blivit nåt, så är inte deppig. Tempen sjönk idag också. Nu håller jag alla tummar och tår att jag får ÄL v.52 eller v.1 men tror tyvärr inte det då jag tror min ÄL kommer komma CD32 igen :-/
  • Soofo

Piffan87 det löser sig! Det kommer när du minst anar! ???? Fast jag vet hur du har det, jag har det likadant. Blir rätt ledsen att det inte går att få till.. vi har försökt i ett år ca med ett MA i 3 mån. Riktigt tråkigt.

Men, har BIM på Söndag, ber en stilla bön för att det går den här gången. Det hade varit den finaste julklappen! Har varit i kyrkan så mycket i det sista och lyssnat på syskonbarn i kör, dop, konsert och nu lucia. Är inte troende, men har bett en stilla bön varje gång som för att få lite pluspoäng från han där uppe. Hoppas det hjälper! Haha!

Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet