Tecum skrev 2021-04-19 21:02:08 följande:
Roligt att höra att det gått bra, men det var inte oväntat. Men nu har du gjort Krösa-majorna i tråden besvikna, de som var såååå säkra på att Pelle skulle fortsätta ragga på dig och ta nya initiativ och att du skulle falla
Jag ställde en fråga i höstas och du sa, kom tillbaka när det gått ett halvår. Nu har det nästan gjort det (fem mån) så jag upprepar frågan.
Med lite distans till det hela, hur ser du på det nu i efterhand? Skäms du för att du lät dig lockas och inte kunde hålla dig objektiv i början, eller ser du det som en viktig erfarenhet och en varning inför framtiden? Eller är det ett vackert minne som du kommer tänka på med glädje och nostalgi när du blir äldre?
Några krösa-major är kvar ser jag (syftar på Hmmm som jag inte ens orkar kommentera). Men din fråga har jag lovat att svara på. :)
Såhär i efterhand är jag förvånad att det hände mig - jag som var och är i ett lyckligt äktenskap och som aldrig sökt något utanför det. Hur kunde jag plötsligt sitta i den sisten? Lite arg på mig själv, på att jag trodde att jag kunde styra mina känslor. Det kan man inte, jag vet ju det. Men - jag insåg det försent. Det var då jag skrev inlägget här. Dock är jag väldigt glad för att jag redan från början insåg att det aldrig aldrig skulle vara värt det för någon inblandad, inte att verkligen leva ut det jag tänkte på - och att allt fick stanna här och i fantasin. Jag ser allt detta som en viktig erfarenhet. Jag kommer vara mycket mer vaksam på mina känslor för någon annan i fortsättningen. Men samtidigt ser jag inte Pelle som nån jag aldrig hade velat ha mött. På ett sätt förstås, då hade jag sluppit allt detta. Men vi har nog såhär i backspegeln lärt oss en hel del om oss själva. Men jag är också glad att det var just han, och att han inte heller gick över gränsen. Men jag är mest lättad och glad för att jag stod emot, att jag tog mig ur vår kontakt m varann och att jag och min man har vår framtid tillsammans.