• faren

150 kr för mat 1 månad med bara en mikro!

Om du vill pma mig, så kan jag hjälpa dig lite. Inte skall man behöva att få 90 svar, på ett litet nödrop? Nu för tiden, går folk över dem som kanske har fått en hjärtinfarkt, och ligger på trottoaren? Eller också går man förbi en hemlös på centralen, utan att ge hen någåt? Vi som har lite, måste ge lite, eller hur? För vi har ju ingen regering, och ingen statsminister, vi är bara en massa människor som är satt på barbacke? Ättestupan, typ? Jag är bara en vanlig knegare, ingen fet lön alls. Men jag har mer än jag kan äta upp. Därför att så länge jag kan jobba, så länge kan jag kanske hjälpa dem, som inget har? Sen när jag går i pension, får jag väl bli en fattig jävel, som pantar burkar. Ta inte bort pantamera! Lova mig det!

• faren

Så pma mig om du vill. Jag vill ge dig lite pengar, helt utan krav, bara som en gärning, medmänniska.

• faren

Okay, vad är det för experiment? Jag vet ju inte vem ts är, men det vekar som att någon vet? Är hon kanske en sådan som söker i alla swich på fejan? Eller är hon bara en 0 ställt person, med 0 på kontot just nu? Eller är hon en oärlig person som bara vill tigga pengar? Till en egen insamling?

• faren

Om man vill försöka att leva på 150:-/månad, är man väl ganska kört, eller hur?

Svar på tråden 150 kr för mat 1 månad med bara en mikro!