Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?
Jag hade skämts över otroheten och misshandeln. Inte bär han ansvar för att en annan person tar livet av sig. Det är enbart hennes ansvar.
Om det aldrig förekommit misshandel tidigare undrar jag ju lite över hur kommunikationen såg ut. Var det bara misshandel från ett håll? Och uttrycket "men hoppa framför ett tåg då" tolkar jag som svar på ett hot, typ "om du lämnar mig nu hoppar jag framför ett tåg".
Fy fan vad lågt att hota med något sådant, emotionell utpressning. Jag kan bara gå till mig själv om jag hade fått kastat i ansiktet: "drar du nu tar jag livet av mig". Jag hade blivit fly förbannad. Möjligen hade jag ringt en släkting eller nåt till personen men finns inte på kartan att jag hade stannat kvar. Aldrig.
Min svägerska lämnade sin sambo för många år sedan då föhållandet varit dött, från hennes sida, i flera år. Han hade typ ingen annan och hängde upp hela sin tillvaro på hennes familj, föräldrar, syskon och deras familjer.
Han hotade inte men tog sitt liv någon vecka efteråt. Han lämnade efter sig ett långt brev där han gav henne hela skulden för sitt självmord, uppenbarligen var målet var att försöka förstöra hennes framtid. Vilken skitstövel!!