• Anonym (ja)

Simskolan kräven simmössa

När min lillebror hade spelat trummor i två år - han var då 10 år - så tvingades han sluta, för då krävde musikskolan att de som spelade trummor skulle ha ett riktigt trumset hemma, istället för bara mindre träningstrummor (eller vad det nu kan kallas?) och det fick han inte ha hemma för våra föräldrar. Jävligt tråkigt helt enkelt, men så är det ofta med fritidsaktiviteter. När man har nått en viss nivå, så ställs det högre krav på utrustning. Det kan verka tramsigt, men så är det ofta för att det ska funka för dem som vill träna på en högre nivå. Man kan dock alltid lösa det på egen hand. Min bror hoppade av och spelade inte trummor förrän han var 14 igen och då var det först på den lokala fritidsgården och sedan trummiskurser via ett studieförbund.

Med simning är det inte alls så jobbigt. Varför ska barnet ens fortsätta simskolan om det inte ska fortsätta tävla? Det går ju faktiskt att motionssimma på egen hand? Om kompisar från simskolan är viktiga så bör du nog som förälder framför allt ta reda på VARFÖR barnet inte kan simma utan simmössa. Jag har läst igenom nästan hela tråden och har inte sett dig skriva en enda gång vad simskolan säger om saken. Något måste de ju säga. Ni måste ha haft en dialog. Det är extremt svårt att ge dig råd utan att veta hur era diskussioner har gått och vad deras argument är kring simmössa. De har säkert en logisk förklaring till det hela och om de inte har det, så måste man ju kräva en förklaring eller hitta en annan lösning på problemet.

Svar på tråden Simskolan kräven simmössa