• Sjuttiosjuan

Vi som planerar äggdonation 2019

Idag fick vi se ett hjärta slå<3 som tur var så bodde det bara en liten böna därinne:)

Kram på er!

• Sjuttiosjuan
    PeeWee44 skrev 2019-11-05 12:50:15 följande:

Grattis! Vad skönt att det bara var en där inne.

Vilken vecka är du i nu?

Ja verkligen, Phu:)

V 7+1
  • Sjuttiosjuan
    Lillivanilli skrev 2019-11-06 04:37:16 följande:

Hej alla! Är så glad nu, kub igår fick jättebra resultat och en sprattlande bebis som rullade och hoppade runt!

Vecka 12+4, 68 mm lång bebis:)

Lycklig och tacksam!!

Tack Olga för fantastisk kompetens! Detta efter att både peny och Riga dömt ut min mans spermier men titta så bra det går:)

Men åh vad härligt!! Grattis!!
  • Sjuttiosjuan
    Milla91 skrev 2019-11-06 15:07:33 följande:

Hej alla!

Jag har idag plussat efter 8 års barnlöshet! Jag är alltså G R A V I D!!! Svårt att ta in!!! Går inte att beskriva den känslan jag har i kroppen just nu! Snälla låt detta gå hela vägen nu!!!

Jättegrattis!!!
  • Sjuttiosjuan
    Lilla Gs mamma skrev 2019-11-06 12:51:10 följande:

Precis hemkommen med två överförda blastocyster. Fem tinades och de tre som ?blev över? skulle odlas en dag till och sedan frysas igen. Fick idag veta att inga klarat odlingen. Nu har jag panik över att de två jag fått överförda också var kassa och att resan till Finland varit förgäves. Igen. Har någon varit med om liknande?

Jag fattar att det känns tufft men såklart är det inte kört!! Tänk att det var dom två bra som sattes in istället, 5 blastos kan ju inte vara kassa, minst en borde vara bra!

Håller tummarna för er!
  • Sjuttiosjuan
    Bråkstaken skrev 2019-11-08 13:05:26 följande:

Idag jag har jag precis fått en toppkvalitet blastocyst insatt med en slemhinna på drygt 10mm. Testdag 21/11, nu gäller bara att hålla tummarna!!

Hejja Hejja!!!!
  • Sjuttiosjuan
    Lilla Gs mamma skrev 2019-11-08 21:01:23 följande:

Måste vända mig till er experter: jag ruva och glömde ta tabletterna med Progynon och Lutinus mitt på dagen. Så jäkla klantigt! Vet ni hur mycket det kan påverka utfallet? Jag tar tre gånger om dagen.

På vår klinik är som väldigt noga med tiderna för Progynon och mindre noga med progestron bara man får i sig rätt mängd. Tror det enda som kan hända är att man får brist på östrogen och det skulle ev kunna leda till någon blödning, men tror inte det är avgörande på något sätt. Men maila din klinik, dom har såklart svar på frågan. Jag ställer alarmet så glömmer jag inte:) Ruva fint!
  • Sjuttiosjuan
    Lilla Gs mamma skrev 2019-11-09 10:53:31 följande:

[quote=80021445][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-11-09 10:47:01 följande:[/quote-nick]Ja, hormonbrist kan absolut påverka slutresultatet. Har du kontaktat din klinik? Vad svarade de? Har du haft några småblödningar under ruvningen? När har du testdag?[/

Kliniken har inte öppet under helgen, så jag har inte kunnat kontakta dem. Har inte haft småblödningar den här gången. De har sagt till mig att man ska ta tre tabletter jämt fördelat över dagen, men inte att det är så noga att man måste ställa klockan... Har testdag på torsdag...

Hoppas hoppas hoppas:)
  • Sjuttiosjuan
    Yammisen11 skrev 2019-11-09 17:16:37 följande:

Äggdonation Polen InviMed Gdynia 2019. Överföring mitten Nov första försöket om befruktning går som vi önskar ???????????? Jag o min man är 40 + så inga egna ägg och slemhinna just nu på 7,5 . Väldigt mycket mediciner så här några dagar innan transfer ????????????

Spännande! Stort lycka till!
  • Sjuttiosjuan
    CrookedTail skrev 2019-11-09 20:48:34 följande:

Blodproven var normala! Kunde göra dom på vårdcentralen, så himla gulliga var dom <3 De hade aldrig tagit den här typen av blodprov, så de tyckte det var riktigt spännande, hela provtagningsavdelningen var involverade och önskade mig lycka till :D

Har även varit på nytt VUL, slemhinnan var lite tunn (6,3), men planerad insättning 22/11.

Den hinner växa på sig! Hade 6.2 mm veckan innan vårt FET och 10 dagar senare 9.7 mm så tror du kan vara lugn:) På vår klinik har dom 6mm som gräns. Det kommer gå toppen!!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019