biggan76 skrev 2019-04-28 09:48:34 följande:
Vilka tester lyckades du göra gratis och var det då hos din vanliga gyn-mottagning? Jag har fått för mig att de bara ger svar på hur det gått, inte att man får ut något papper på det.
Vi behöver testa hepatitis B, anti Hbc, hepatitis C, HIV och syphilis och man kan tydigen inte göra det hos Wearlabs. Hos en privat klinik vi har kontakt med kostar det 900 kr st.
Och någon som vet om det går att komma undan med billigare än 1500 för ultraljud?
Hej, förlåt segt svar. Vi gjorde Hepatit C, B, HiV och syphilis på STD-mottagningen, vi sa att vi haft oskyddad sex utomlands. Dessa tester är gratis och ingår i smittskyddslagen. Vi gjorde de på vårt närmsta sjukhus. Däremot fick vi inte anti Hbc så de fick wearlabs ta och det funkade, dock dyrt 900 kr/person. Det hade dock blivit billigare om vi beställts alla tester på en gång, nu fick vi sticka tre gånger var. Vår gynläkare tog också 1500kr/ultraljud.
Jag trodde att strulet skulle vara över nu när jag är gravid men på grund av kaos inom MVC har jag fått inskrivningssamtal vecka 17... orkar snart inte kämpa för vården längre bara för att man är 40+ och inte samma rättigheter till barn. Har dock lyckats få till KUB nästa fredag. Håller tummarna för att det kommer en frisk bebis i november. Varför ska det vara så svårt?
Jag hoppas du bor i en bättre region och får den hjälp du har rätt till och behöver. Tyrkekram på vägen.