• Honungsrosen

Extremt lågt PAPP-A

Såg mina värden idag och mitt PAPP-A prov låg på 0,042 IU/L är det någon som vet vad detta innebär?

Har försökt leta på nätet och hittar då värden i IE/L... och tagit i serum (S) men mitt prov verkar vara taget i plasma (P)

Vad är skillnaden och kan man räkna om IU/L till IE/L

Tacksam för klok tolkning...

• Svar på tråden Extremt lågt PAPP-A
  • Honungsrosen

Kan nu berätta att det jag befarat har hänt... åkte akut in efter några dagars mindre blödning och värkar. Fostrets hjärta slog inte och troligen stanna livet i v 7... (är i v 12)..

Jag läste en del vetenskapliga artiklar om blodprovet papp-a ... ju lägre värde ju större risk för tidig födsel. Så lågt värde som jag har enligt vetenskapen är ett kraftigt täcken på icke fungerande moderkaka och stor risk missfall. Redan vid värde 0,4 finns stor risk för födsel innan v22 enligt den armekanska vetenskapsartikelen.

Så nu är det en smärtsam väntan på att min kropp ska stöta ut fostret på egen hand.

Många tårar rinner från min kind men samtidigt så tacksam att jag inte får stå där på Kub testdagens och välja att ta bort fostret pga stor sannolikhet på missbildning.

Svar på tråden Extremt lågt PAPP-A