• Anonym (Kou)

    Vad menas med uttrycket om du älskar någon släpp den fri?

    ?????

  • Svar på tråden Vad menas med uttrycket om du älskar någon släpp den fri?
  • Anonym (Lajla)

    Om man älskar den man är tillsammans med så pass mycket fast partnern vill lämna dig eftersom hon/ han är olycklig med dig.

    Man låter personen lämna förhållandet fastän du inte vill det. Du vill se hen lycklig och vill hens bästa.

    Man släpper hen fri eftersom man vill se personen lycklig och vill hens bästa.

    Allså släpp den du älskar fri

  • Anonym (Kou)
    Anonym (Lajla) skrev 2018-10-19 01:43:52 följande:

    Om man älskar den man är tillsammans med så pass mycket fast partnern vill lämna dig eftersom hon/ han är olycklig med dig.

    Man låter personen lämna förhållandet fastän du inte vill det. Du vill se hen lycklig och vill hens bästa.

    Man släpper hen fri eftersom man vill se personen lycklig och vill hens bästa.

    Allså släpp den du älskar fri


    Säger inte talesättet att då kommer hen tillbaka?!

    Men är det inte dumt att bara låta någon gå. Då vet hen ju inte hur älskad och saknad hen är och kan gå Vidare utan vidare så att säga för man ändå inte verkar bry sig

    Man vill väll ha nån som visar kämpaglöd och inte likgiltighet??
  • Anonym (Kou)

    Om man själv är lycklig med partnern då? Ska man inte ens föreslå parterapi? Bara låta hen gå. Knulla runt vänta som en trogen hund på att hen kanske kommer tillbaka trots att hen med det talesättet inte ens vet att man vill ha hen. Bara låta gå?

    Dessutom är det väl nonchalant att bara gå,?!

    Om du älskar någon flyg iväg och plåga denne för hen väntar ändå. Så kom tillbaka när du vill?!

  • Anonym (...)

    Eller sä går man vidare och så kommer en ny bättre kärlek till dig när du är redo. Varför gå och tråna och längta efter någon som inte ens vill vara med dig?

  • Anonym (Kou)
    Anonym (...) skrev 2018-10-19 02:02:33 följande:

    Eller sä går man vidare och så kommer en ny bättre kärlek till dig när du är redo. Varför gå och tråna och längta efter någon som inte ens vill vara med dig?


    Har du aldrig älskat nån? Hur gammal är du
  • Anonym (Släpp kuken fri.)

    Måste handla om att släppa kuken fri när man är kär.

  • HerrMuminN
    Anonym (Kou) skrev 2018-10-19 02:06:58 följande:
    Har du aldrig älskat nån? Hur gammal är du
    Är ålder ett mått på hur vida någon är kapabel att älska?

    Hur gammal är du egentligen?

    VA?

    Mvh Herr Mumin
  • HerrMuminN
    Anonym (Släpp kuken fri.) skrev 2018-10-19 02:18:48 följande:

    Måste handla om att släppa kuken fri när man är kär.


    Ja, eller fittan - tänk på vilket forum befinner oss.

    Någon kan bli kränk.

    #metoo - jag ska fan inte behöva lyssna på en man

    Mvh Herr Mumin
  • Anonym (...)
    Anonym (Kou) skrev 2018-10-19 02:06:58 följande:

    Har du aldrig älskat nån? Hur gammal är du


    Jag har varit och är fortfarande kär, men jag skulle aldrig någonsin jaga efter någon som uttryckligen inte är kär i mig och inte vill ha mig. Någon sorts värdighet har man ju ändå. Jag är 28, hur gammal är du?
  • Anonym (Kou)

    Är det kuken som ska flyga runt och sen hem till boet när kuken tröttnat på att flyga runt?!

Svar på tråden Vad menas med uttrycket om du älskar någon släpp den fri?