• Anonym (ts)

symbiotisk förhållande, betyder?

soc beskriver mitt förhållande till mitt barn som "symbiotisk" vilket tydligen är något väldigt dåligt, vad menar dem egentligen med det?

• Svar på tråden symbiotisk förhållande, betyder?
  • Anonym (ts)
    AndreaBD skrev 2018-10-19 09:52:45 följande:

För nära, nästan som om ni två är en person, och därmed risk för att barnet inte kan utvecklas som en egen person.

eh okej, låter mycket märkligt att de fått den uppfattningen......
  • Anonym (ts)
    Anonym (Också) skrev 2018-10-19 20:24:13 följande:

Fick höra detta om min och mammas relation när jag var liten. Hon var ganska överbeskyddande. Kanske det de menar?

Anonym (Också) skrev 2018-10-19 20:24:13 följande:

Fick höra detta om min och mammas relation när jag var liten. Hon var ganska överbeskyddande. Kanske det de menar?

Svårt att tänka mig och curling är inger jag sysslar med... så det är väldigt oklart vad dom kan syfta på..
  • Anonym (ts)
    Anonym (Ylle) skrev 2018-10-20 06:43:46 följande:

Det beror på vad gammalt ditt barn är. En övre tonåring hämmas i utveckling av symbios medan ett barn i lägre ålder hämmas i utveckling av brist på symbios. Där emellan ska utslussning ske till självständighet i förhållande till barnets mognad.

Läs på om NOBAB och Barnkonventionen, det är riktlinjer socialtjänsten ska jobba efter. Kanske blir du klokare av att läsa det?

barnet är 14. utifrån betydelsen tycker jag inte det stämmer att vi har en sån relation.
Svar på tråden symbiotisk förhållande, betyder?