Inlägg från: Anonym (Propose) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Propose)

Orsak till otrohet - skillnad kvinnot och män?

Mannen kan inte stå emot när han ser alla de där kurvorna. Och kvinnan är villig.

Kvinnan behöver bli sedd, få bekräftelse. Får hon inte det hemma... Så finns det andra män som ser de där kurvorna hon har. Och inte kan stå emot.

• Anonym (Propose)
    Cunnilingus18 skrev 2018-10-22 07:51:49 följande:
    Var väl precis lite så jag menade. Nä alla män är ju inte så, själv kan jag intr förstå vissa män som verkar ligga med precis vem som helt, bara att hon är av det kvinnliga könet.. Men det är nog så vi är skapta genom evolutionen. Ur-mannen vill sprida sina gener medan ur-kvinnan vill välja ut den bästa mannen för den bästa avkomman ;)
    Tror snarare det är så att män helt enkelt blir kåta och vill ligga med kvinnor. Att sprida sina gener vidare är det sista man tänker på Flört Man vill bara ha det skööönt.
  • Anonym (Propose)
    Dragonfly50 skrev 2018-10-22 10:41:24 följande:

Kan bara svara för mig själv. Min man har hälsoproblem och vi har inte haft sex på 6-7 år. Men så träffade jag en man på jobbet som jag blev väldigt attraherad av. Det är bara sex, har inga intentioner att lämna min man.

Tror du att det var dina kurvor som gjorde att han blev kåt på dig? Blev du kåt när du märkte att han såg dig, och uppskattade dig (och dina kurvor)?
  • Anonym (Propose)
    Wowbagger2000 skrev 2018-10-23 08:22:44 följande:
    Jo, men undermedvetet så blir det ju så. Män som satte på många kvinnor fick också fler avkommor, (oavsett om det var syftet), och då är det ju det bettendet som gått i arv, dvs att sätta på allt som har de rätta kurvorna.
    Ja, det är väl olika. När jag spetsar en kvinna så hoppas jag inte på att hon ska bli på smällen.
  • Anonym (Propose)
    misil skrev 2018-10-23 10:56:36 följande:

Män och kvinnor är ofta otrogna pga samma orsaker det som skiljer på män och kvinnor är deras bortförklaringar till varför dom var otrogna.

Män är mer visuella. Vi ser en snygg rumpa, eller urringning, så är vi körklara.
    Kvinnor blir inte kåta av att se en rumpa, eller uppknäppt skjorta.
    En kvinna behöver mer. En connection.
  • Anonym (Propose)
    Anonym (man) skrev 2018-10-23 12:52:31 följande:
    Är vi?
    Jag kan se en fin rumpa eller urringning och vara "körklar" men inte på något sätt fundera på att gå bakom ryggen på min partner för det?

Att bli upphetsad, uppskatta andras skönhet behöver inte betyda att man vill vara otrogen. Till skillnad från djur så har ju människor oftast en förmåga att kunna reflektera över sina känslor och välja vad man vill göra av dem. 
    Precis. Människor är själviska och njutningslystna. Man reflekterar över hur kåt en person gör en, och så väljer man att få lite action.
  • Anonym (Propose)
    Anonym (man) skrev 2018-10-24 12:39:13 följande:
    Den första delen om fördelning mellan könen håller jag med om. Vissa undersökningar tyder på att kvinnor gått om männen i Sverige och är på väg uppåt globalt sett.

Den andra delen om att folk skulle vara otrogna pga brist på bekräftelse stämmer inte alls. Folk kan bli avgudade hemma och vara otrogna ändå och andra kan inte få någon bekräftelse alls och ändå låta bli att vara otrogna. Otrohet har ingenting med situationer och omständigheter att göra för då skulle alla agera likadant under samma omständigheter. Det är vem man är som person, värderingar och hur man hanterar olika situationer som avgör.
    Kvinnor är bättre på att dölja sin otrohet också.
  • Anonym (Propose)
    Anonym (Isabell) skrev 2018-10-25 02:28:35 följande:

Jag har märkt att jag inte kunnat vara trogen om mina inre behov inte varit tillfredsställda. Behov av att känna mig uppskattad, värdefull, behövd o s v. Omöjligt för mig att hålla mig trogen om jag inte är uppskattad.

Ja, och träffar du en man som gör dig kåt också, då... Flört
  • Anonym (Propose)
    Anonym (Annelie) skrev 2018-10-25 08:18:37 följande:
    Vilken dum fråga
    Fråga? Ett konstaterande. En kvinna som blir sedd av en man, och också blir kåt på honom, då vill hon.
  • Anonym (Propose)
    Anonym (Loltrogen) skrev 2018-10-25 09:14:04 följande:
    Man kan inte veta alla motivatorer, för de skiljer sig åt för varje enskilt fall av otrohet. Men man kan definitivt se att alla som är otrogna saknar eller har svaga demotivatorer för just de handlingarna. De saknar förmåga till självkontroll, eller så är de bara hänsynslösa. Karaktärssvaghet, kallas det.
    Livsnjutare.
Svar på tråden Orsak till otrohet - skillnad kvinnot och män?